Începând cu 23 august 2025, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară va scurta termenele de eliberare a documentelor cadastrale și de publicitate imobiliară, conform unui ordin publicat pe 20 august.
Printre documentele afectate se numără recepția cadastrală, numărul cadastral și cartea funciară, care vor fi disponibile în 8 până la 15 zile lucrătoare. Conform noilor reglementări, documentele pentru recepția cadastrală vor fi emise în maximum 15 zile, cu trei zile mai puțin decât termenul anterior. De asemenea, alocarea numărului cadastral și înființarea cărții funciare vor dura acum 8 zile, în loc de 11.
Pentru imobilele din zonele de carte funciară unificate, conform Decretului -Lege nr. 115/1938, termenul de eliberare a documentelor aferente recepției cadastrale și cărții funciare va fi redus la 12 zile lucrătoare, față de 18 zile cât era stabilit anterior. Acest decret reglementează cărțile funciare și imobilele înscrise în acestea, care descriu imobilele și drepturile reale asupra lor, inclusiv proprietatea, ipoteca sau uzufructul.
De la 2 iunie a acestui an, proprietarii de imobile nu mai sunt obligați să plătească taxa pentru obținerea extrasului de carte funciară, indiferent dacă solicitarea este efectuată la ghișeul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară sau online.