Bonafarm Group preia fabrica FrieslandCampina din Târgu Mureș

Bonafarm Group preia fabrica FrieslandCampina din Târgu Mureș

FrieslandCampina, un jucător important pe piața lactatelor, a decis să vândă operațiunile din România către Bonafarm Group, inclusiv marca populară Napolact și cele două unități de producție situate în Cluj-Napoca și Târgu Mureș.

Vânzarea a fost anunțată pe 31 iulie 2025 și face parte dintr-o revizuire strategică a activităților grupului, având ca scop concentrarea pe piețele principale și pe segmentele cu valoare adăugată ridicată. Deși FrieslandCampina România este lider pe piața locală a produselor lactate, sinergiile sale cu portofoliul european sunt limitate, ceea ce a determinat această decizie.

Dustin Woodward, președintele FrieslandCampina Europa, a menționat că, deși compania are o istorie solidă și o echipă de conducere experimentată, vânzarea a fost un pas necesar pentru alinierea mai bună a strategiei grupului. Această tranzacție oferă Bonafarm Group oportunități de creștere și dezvoltare a brandului Napolact, profitând de expertiza locală.

Attila Csányi, CEO-ul Bonafarm Group, a subliniat angajamentul de a construi asupra moștenirii FrieslandCampina România, având în vedere calitatea producției și managementul profesionist. Compania plănuiește să investească în extinderea capacității facilităților și să mențină relațiile de colaborare cu furnizorii și partenerii comerciali.

Acordul include preluarea participării FrieslandCampina în entitatea care deține marca Napolact și se așteaptă să fie finalizat până la sfârșitul lunii decembrie 2025, sub rezerva obținerii aprobatărilor necesare din partea autorităților de reglementare.

Etichete: Bonafarm Group Cluj-Napoca FrieslandCampina industrie lactată Napolact Târgu Mureș tranzacție vânzare
Autor: Radulescu Mihai