Parfumurile cu arome dulci, cunoscute sub denumirea de „gourmand”, câștigă popularitate printre tinerii consumatori online. Aceste parfumuri, care includ note de biscuiți, vanilie sau cireșe, au fost identificate de firma de cercetare Mintel ca având o legătură cu creșterea utilizării medicamentelor pentru slăbit, cum ar fi Ozempic și Wegovy.
În ultimii trei ani, lansările de parfumuri cu arome inspirate de deserturi, precum vanilie, cafea și caramel, au crescut semnificativ. În 2022, numărul acestor produse a crescut cu 24% față de anul precedent.
Analistul Mintel, Clotilde Drapé, sugerează că brandurile de parfumuri ar putea să continue să exploreze aceste note dulci pentru a răspunde tendinței consumatorilor care doresc să se mențină supli, dar totodată să se bucure de arome decadentă.
Raportul Future of Fragrance 2025 preconizează o creștere și mai accentuată a parfumurilor dulci, influențată de utilizarea medicamentelor pentru pierdere în greutate. Discuțiile din mediul online corelează aceste tratamente cu modificări ale apetitului și ale percepției olfactive, ceea ce ar putea intensifica dorința pentru experiențe olfactive puternice.
Interesul pentru parfumurile gourmand este evident în rândul tinerilor, căutările pe Google și TikTok pentru aceste arome fiind cu 170% mai mari în SUA din 2023, conform unei analize a companiei Spate.
Pe piața globală a parfumurilor, care se află într-o continuă expansiune, se estimează o creștere anuală de 3,3% până în 2025, conform Statista. De asemenea, pe platforma TikTok, una dintre tendințele populare este „scent layering”, care implică combinarea mai multor produse parfumate pentru a intensifica aroma.
Drapé subliniază că principalul motiv pentru care consumatorii britanici aleg parfumuri este „efectul de bună dispoziție”, ceea ce explică și apetitul pentru aromele dulci, asociate cu răsfățul și plăcerea.