Contractul pentru realizarea primului lot al Autostrăzii Craiova – Filiași nu a fost semnat din cauza unei contestații depuse de o firmă concurentă.
Asocierea formată din Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi A.S. din Turcia și Strade Bauunternehmung SRL, împreună cu Infravi SRL, a fost desemnată câștigătoare pe 3 iulie 2025, după ce a oferit o sumă contractuală de 1,426 miliarde lei (fără TVA). Totuși, GottStrasse, o companie din Brașov, a contestat această decizie la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), cerând anularea raportului de procedură și reevaluarea ofertei sale.
Contractul, care beneficiază de finanțare din Programul Transport 2021-2027, ar fi trebuit semnat în termen de 10 zile, dar contestația ar putea întârzia semnificativ debutul lucrărilor, într-un context în care autoritățile vizează accelerarea construcției de infrastructură rutieră cu ajutorul fondurilor europene.
Primul lot al autostrăzii are o lungime de 10,3 km și este parte integrantă a proiectului mai amplu Craiova – Târgu Jiu, care va include un drum cu viteză de 110 km/h. Traseul va traversa 19 unități administrativ-teritoriale din județele Dolj și Gorj.
Conform Acordului de Mediu, drumul este proiectat pentru o viteză maximă de 130 km/h, ceea ce depășește limita de 120 km/h pentru drumurile expres din România. Acest lot va ocoli zona de nord a Craiovei, asigurând o legătură mai rapidă între Craiova și Filiași, iar de la Filiași la Târgu Jiu, va fi construit ca drum expres.