Retailerul român „La Cocoș” a avut un debut impresionant în noul său magazin din Craiova, deschis recent sub controlul grupului german Schwarz, care deține și brandurile Lidl și Kaufland. În prima zi de operare, acesta a generat vânzări de 1.109.000 lei, realizând 5.977 de tranzacții și atrăgând peste 14.500 de vizitatori.
Noul hypermarket este situat pe Calea Severinului, având o suprafață totală de 16.000 mp, din care 10.000 mp sunt destinați vânzărilor, 4.000 mp pentru depozitare și 2.000 mp pentru birouri și spații tehnice. Investiția totală pentru acest proiect se ridică la 7,3 milioane de euro, incluzând un stoc de marfă evaluat la 3,7 milioane de euro.
Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a subliniat că există oportunități de concentrare în sectorul producției alimentare, ceea ce ar putea întări poziția furnizorilor în relația cu marile lanțuri comerciale. El a menționat că, deși concentrarea pe piețele românești nu este foarte înaltă, tendințele se schimbă.
Chirițoiu a afirmat că preluările devin tot mai relevante și a dat exemplul preluării Profi de către Mega. Acum, Consiliul Concurenței evaluează vânzarea retailerului La Cocoș către grupul german.