Piața automobilelor electrice din România a înregistrat o scădere semnificativă de peste 40% în primele șapte luni ale anului, în ciuda introducerii pe piață a unor modele noi și mai accesibile, inclusiv din partea producătorilor chinezi.
Conform datelor furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), înmatriculările de mașini electrice noi au scăzut cu 44% în prima jumătate a anului, România fiind pe locul doi în Uniunea Europeană, după Croația, în ceea ce privește această scădere.
În perioada 2014-2024, statisticile privind înmatriculările de vehicule electrice în România sunt următoarele:
- 2014: 7
- 2015: 24
- 2016: 74
- 2017: 188
- 2018: 605
- 2019: 1.506
- 2020: 2.837
- 2021: 6.342
- 2022: 11.638
- 2023: 14.438
- 2024: 9.795
În ceea ce privește cele mai populare mărci de mașini electrice înmatriculate în România în primele șapte luni din 2025, datele sunt următoarele:
- Dacia – 1160
- Tesla – 423
- Hyundai – 257
- Renault – 234
- Ford – 231
- Volkswagen – 217
- Mercedes-Benz – 182
- BMW – 160
- Leapmotor – 142
- Volvo – 115