Fabrica HEINEKEN din Craiova a sărbătorit recent 55 de ani de la inaugurare, marcând un parcurs impresionant din 1970. Pe parcursul acestei jumătăți de secol, capacitatea de producție a crescut semnificativ, de la 400.000 hectolitri pe an, la o estimare de 2.000.000 hectolitri anual în 2025. Acest avans se datorează investițiilor continue în tehnologie și sustenabilitate.
În ultimele 10 ani, HEINEKEN România a investit mai mult de 35 de milioane de euro în fabrică, concentrându-se pe proiecte ce vizează eficiența energetică și reducerea impactului ecologic. O inițiativă recentă include instalarea de pompe de căldură inovatoare, un proiect planificat să fie finalizat până la sfârșitul anului 2025.
Fabrica din Craiova produce o varietate de branduri, atât locale cât și internaționale, printre care Golden Brau®, Heineken®, Birra Moretti®, Amstel®, Ciuc Premium® și Neumarkt®. De asemenea, Golden Brau® a devenit o marcă emblematică în România, având o tradiție de 27 de ani în producție.
În 2025, fabrica va juca un rol crucial în lansarea mărcii Amstel® pe piața românească, un proiect realizat cu succes datorită dedicării echipei.
Boris Miloushev, Director General al HEINEKEN România, a subliniat importanța acestor 55 de ani, evidențiind povestea de succes a berii românești, construită pe fundația pasiunii și inovației, alături de parteneri și comunitate.
De la integrarea sa în familia HEINEKEN în 2003, fabrica din Craiova a devenit un actor important în economia locală, colaborând cu peste 160 de parteneri în domeniul producției și logisticii. Compania se angajează constant să îmbunătățească condițiile de muncă pentru cei peste 150 de angajați.
HEINEKEN România deține și operează alte două fabrici în Miercurea Ciuc și Ungheni, având în total peste 1.000 de angajați. Majoritatea berii produse este destinat consumului intern, iar 88% din materiile prime provind din surse locale.
În 2024, cifra de afaceri a HEINEKEN România a depășit 1,6 miliarde lei, iar compania a contribuit cu aproape 100 de milioane de euro la bugetul de stat prin taxe și impozite.
Compania este, de asemenea, un susținător activ al inițiativelor de sustenabilitate, fiind unul dintre fondatorii Sistemului de Garanție-Returnare, un proiect dedicat economiei circulare în România.
HEINEKEN este lider global în industria berii, având un portofoliu diversificat de peste 340 de branduri. Cu o echipă de peste 85.000 de oameni, compania se angajează să inspire o lume mai bună prin inovație și responsabilitate socială.