În cadrul unei ședințe recente, plenul Camerei Deputaților a dat undă verde unui proiect de hotărâre ce vizează organizarea internă și statul de funcții al serviciilor instituției.
Proiectul reflectă finalizarea procesului de reorganizare a serviciilor, aducând modificări semnificative în structura acesteia.
Printre cele mai importante aspecte prezentate se numără:
- Reducerea numărului de posturi în cadrul compartimentelor serviciilor;
- Redimensionarea personalului de la comisiile parlamentare;
- Finalizarea evaluării personalului din serviciile instituției.
Reorganizarea a condus la diminuarea funcțiilor de conducere, transformând posturile de șef serviciu de la șase comisii parlamentare în funcții de execuție, precum consilier parlamentar sau șef birou.
Alte decizii adoptate includ:
- Reducerea numărului de secretari generali adjuncți;
- Redistribuirea atribuțiilor acestora;
- Reducerea numărului de compartimente pentru a optimiza circuitul decizional.
Conform documentului, aceste modificări vor conduce la o reducere a cheltuielilor de personal cu peste 25 de milioane de lei.