Interesul seniorilor pentru digitalizare și socializare crește semnificativ

Interesul seniorilor pentru digitalizare și socializare crește semnificativ

În primele șase luni ale anului curent, linia telefonică gratuită destinată vârstnicilor, Telefonul Vârstnicului – 0800 460 001, gestionată de Fundația Regală Margareta a României din 2015, a primit 5.464 de apeluri din toată țara.

Un aspect remarcabil este că 1.182 de seniori și aparținători au apelat pentru prima dată, iar 54% dintre aceștia au menționat că locuiesc singuri. Serviciul oferă vârstnicilor de peste 65 de ani informații, consiliere socială, sprijin și îndrumare, acoperind o gamă variată de nevoi, de la recomandări pentru servicii sociale la suport emoțional și activități comunitare.

Un alt punct de interes este schimbarea în prioritățile seniorilor. În comparație cu anii anteriori, unde cele mai frecvente apeluri erau legate de informații utile și suport practic, în prima jumătate a anului 2025, dorința de a se implica în viața comunității și de a participa la activități dedicate vârstei a treia a crescut semnificativ. Astfel, categoria Viață activă și participare socială a ocupat locul al doilea, cu 330 de apeluri, depășind solicitările pentru îngrijire și suport în funcție de gradul de dependență.

Acest trend este susținut și de proiectul Conectăm Generații în Lumea Digitală, derulat de Fundația Regală în colaborare cu Fundația Vodafone, care se concentrează pe educația digitală pentru seniori. În primele șase luni ale anului, 265 de seniori au contactat serviciul pentru a se înscrie la atelierele de digitalizare.

Telefonul Vârstnicului are o acoperire națională, cei mai mulți apelanți provenind din București și Ilfov (377 apeluri), urmați de seniorii din Transilvania (223 apeluri) și Moldova (216 apeluri).

Informatii preluate si adaptate din: Graiul Maramuresului
Etichete: digitalizare implicare socială seniori servicii sociale Telefonul Vârstnicului
Autor: Radulescu Mihai