În ciuda eforturilor de două decenii, Iașiul se confruntă cu absența unei autogări moderne care să corespundă standardelor actuale. Deși orașul beneficiază de o gară modernă, infrastructura de transport interurban rămâne subdezvoltată.
În trecut, Iașiul avea o singură autogară, dar acum există mai multe locații, inclusiv una înghesuită între blocuri și o clădire de vamă, precum și alte stații rudimentare în zone precum Păcurari și parcarea Kaufland Nicolina. Acestea nu oferă confortul necesar navetiștilor.
În prezent, majoritatea curselor de transport interurban preiau pasagerii care ar trebui să fie deserviți de un sistem de tren metropolitan, un proiect de investiție care încă nu a fost implementat. Compania de Transport Public (CTP) încearcă să răspundă cererii, dar doar în perimetrul primului inel metropolitan.
În ceea ce privește infrastructura, există un teren mare disponibil, dar nefolosit, care aparține CFR. Deși s-au invocat diverse obstacole, cum ar fi o magistrală de termoficare, oportunitatea de a dezvolta o autogară modernă nu a fost valorificată. Recent, s-a discutat despre mutarea unui depou de tramvaie, dar acest lucru ar necesita investiții semnificative.
Chiar și propunerile recente pentru reamenajarea terenului fostului depou au generat controverse. În urma unei dezbateri publice, s-a sugerat construirea unui parc, dar mulți experți consideră că prioritatea ar trebui să fie integrarea unei autogări moderne.
Pe lângă Primăria Iași, există și asociații care ar putea contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport, dar lipsa unei colaborări eficiente între autorități rămâne o problemă majoră.