Proiectul podului de la Ungheni avansează: defrișarea a început pe malul românesc al Prutului

Proiectul podului de la Ungheni avansează: defrișarea a început pe malul românesc al Prutului

Lucrările pentru construcția podului peste Prut de la Ungheni au intrat într-o nouă etapă, cu defrișarea startată pe malul românesc. Aproximativ 1400 de metri pătrați de pădure au fost aprobați pentru a fi defrișați de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP), după obținerea avizului de la Garda Forestieră Suceava.

De la începutul lucrărilor, pe 26 aprilie, au fost turnați 36 de piloți, câte 18 pe fiecare mal. Pe malul românesc, se desfășoară acum defrișarea arborilor în zona pilei P1, acțiuni care au fost autorizate de avizele de mediu recente. Aceste lucrări sunt esențiale pentru pregătirea terenului necesar săpăturilor și forajelor.

Pe șantier, echipa de muncitori, formată din peste 15 persoane, folosește o varietate de utilaje, inclusiv foreze, macarale și excavatoare, pentru a dota terenul pentru etapele următoare.

Printre activitățile planificate pe malul românesc se numără:

  • Defrișarea arborilor pentru zona pilei P1
  • Degajarea amplasamentului
  • Decaparea stratului vegetal
  • Pregătirea pentru săpături la platforma forezei pentru pila P1
  • Decopertarea platformei pentru culeea C1

În paralel, pe malul moldovenesc, se desfășoară lucrări de forare și betonare a piloților pentru pila P1, precum și decopertarea platformei pentru culeea C2.

Proiectul de la Ungheni, care va facilita legătura cu autostrada A8, are un termen de execuție de 18 luni, iar garanția oferită de constructor se ridică la 10 ani. Recent, șantierul a fost inspectat de o comisie interministerială româno-moldoveană, alături de specialiști din cadrul DRDP Iași.

Informatii preluate si adaptate din: Ziarul de Iasi
Etichete: autostradă defrișare DRDP infrastructură lucrări pod Prut Ungheni
Autor: Radulescu Mihai