Licitația pentru proiectarea și construcția tronsonului Grințieș-Pipirig a fost adjudecată de asocierea SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade-Euroasfalt, care a fost desemnată câștigătoare pe 18 iulie. Nicio contestație nu a fost depusă în termenul legal, permițând semnarea contractului cu Compania Națională de Investiții Rutiere.
Acest tronson are o lungime de 31,5 km și un cost estimat între 6,9 și 8,2 miliarde de lei. Este considerat cel mai dificil segment al Autostrăzii Unirii, având 16 tuneluri, dintre care cel mai lung măsoară 940 de metri, precum și 60 de poduri și viaducte, două dintre ele având o lungime de peste 1 km. Aproape două treimi din lucrări, respectiv 20 km, vor fi axate pe aceste structuri complexe, iar volumul estimat de excavări este de 12,7 milioane mc.
Cu acest contract, firmele asociate lui Dorinel Umbrărescu au obținut patru loturi consecutive ale A8, de la Moțca până la Ditrău. În prezent, pentru tronsonul Ditrău-Joseni, a fost contestată desemnarea unui alt câștigător, iar contestația este în curs de soluționare. De asemenea, SA&PE Construct-Spedition UMB a câștigat licitația pentru tronsonul Joseni-Sărățeni, dar contractul nu a fost semnat nici după cinci luni de la anunțul CNIR.
Pe cele 13 loturi ale Autostrăzii Unirii, lucrările avansează. Tronsonul Tg. Mureș-Miercurea Nirajului este în plin șantier, cu termen de finalizare în primăvara anului 2027, fiind adjudecat de firma turcă Nurol Inșaat. Contractul pentru Miercurea Nirajului-Sărățeni a fost semnat pe 29 mai, iar proiectarea va începe în septembrie. Alte tronsonuri, cum ar fi Joseni-Ditrău și Ditrău-Grințieș, se află în diverse etape de evaluare și contestare.