Recent, au fost lansate licitațiile pentru ultimele trei tronsoane ale Autostrăzii Unirii, între Lețcani și podul în construcție peste Prut. Cu toate acestea, la doar câteva zile de la anunț, au fost depuse contestații pentru toate cele trei loturi, acestea având aceeași temă.
Firma care a contestat licitațiile solicită modificarea criteriilor de evaluare a ofertelor, în special eliminarea sau reducerea ponderei unui factor care evaluează metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor. Aceasta reprezintă 16% din punctajul total, iar contestatorul consideră că este dificil de evaluat în mod obiectiv.
Contestația subliniază că există o necorelare între documentele de achiziție, ceea ce ar putea crea confuzie pentru potențialii ofertanți. Se afirmă că autoritatea contractantă ar trebui să utilizeze criterii clare care să asigure o concurență reală și verificabilă între operatorii economici.
Licitațiile vizează următoarele tronsoane: Lețcani – DN 24 (17,7 km, estimare costuri între 5,3 și 6,25 miliarde de lei), DN 24 – nod Golăiești (12,7 km, 4,1-4,8 miliarde de lei) și Golăiești – pod Prut (2,77 km, 268-316 milioane de lei). Până în prezent, procedurile nu au fost suspendate.
Perioadele de depunere a ofertelor variază, ultimul tronson având termenul limită pe 28 iulie, în timp ce tronsonul intermediar permite depunerea ofertelor până pe 1 septembrie. Primul tronson are termenul de ofertare încheiat pe 25 august.
Menționăm că două dintre celelalte loturi ale A8 din județul Iași se află în diferite etape de evaluare și depunere a intențiilor, având contestații respinse anterior. Totodată, CNIR a anunțat acțiuni legale împotriva unei firme care a contestat procedura pe un alt tronson, iar întârzierea cauzată a dus la solicitarea unor despăgubiri de 200.000 de lei.