Deciziile instanțelor din București sunt contradictorii în ceea ce privește autostrada Iașului, parte din proiectul A8. Contestațiile vizează licitațiile pentru ultimele trei tronsoane, între Lețcani și Vamă, cu o valoare totală a contractelor de peste 11 miliarde de lei.
Unul dintre ofertanți, Demo Strade Group AG, a formulat contestații pentru segmentele Lețcani – Iași, Iași – Golăiești și Golăiești – Vamă, toate fiind acceptate de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Totuși, Curtea de Apel București a adoptat decizii mixte, favorizând de două ori Demo Strade și o dată Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).
Contestațiile se concentrează pe un criteriu de evaluare criticat de Demo Strade, care se referă la „Metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane”. CNSC a considerat că acest criteriu este „subiectiv” și „discreționar”, în timp ce CNIR a susținut că este clar și detaliat, fără a permite o apreciere nelimitată.
CNIR a contestat toate deciziile CNSC la Curtea de Apel București, unde judecătorii au respins recursul în două dintre cazuri, dar au decis în favoarea CNIR în cazul tronsonului Iași – Golăiești. Deciziile conflicte ar putea complica desfășurarea normală a licitațiilor, programate pentru deschiderea ofertelor în această toamnă.
Recent, CNSC a respins o altă contestație pentru tronsonul Golăiești – Vamă, formulată de un alt ofertant, în timp ce Demo Strade a intervenit în favoarea CNIR, solicitând respingerea contestației.