Autostrada A8: incertitudini financiare pentru loturile montane

Autostrada A8: incertitudini financiare pentru loturile montane

Inaugurarea podului de 1360 metri peste râul Buzău, parte a Autostrăzii Moldovei, este umbrită de neclaritățile financiare în legătură cu sectorul montan al A8.

Săptămâna trecută, Bucureștiul a fost conectat mai bine de Iași datorită deschiderii circulației pe A7, promițând finalizarea altor tronsoane până la sfârșitul anului. Totuși, situația pe A8 este mai complexă din cauza neînțelegerilor între Compania Națională de Investiții Rutiere și antreprenorii care au câștigat contractele pentru diverse segmente montane, ceea ce amenință termenele de finalizare.

Ministrul Transporturilor a planificat o întâlnire între părțile implicate pentru a discuta și a rezolva conflictele existente. La sfârșitul lunii mai, unele firme au solicitat o reducere a garanției de bună execuție, dar ulterior au decis să plătească suma integral, primind ordinul de începere a lucrărilor pe un anumit lot.

În ciuda avansului înregistrat, unele companii nu au primit fonduri suficiente, ceea ce a dus la întârzierea contractelor pentru alte loturi montane.

Recent, bugetul alocat de CNIR pentru Autostrada Unirii a fost aprobat, dar suma destinată exproprierilor este limitată, fără alocări clare pentru anul 2025. Termenele de finalizare pentru cele patru segmente montane se extind până în 2029.

Cătălin Urtoi, membru al Consiliului de Administrație al CNIR, a exprimat îngrijorări cu privire la lipsa de acțiune și de finanțare pentru A8, acuzând politicienii locali de tăcere în fața acestor probleme.

Ministrul Transporturilor a asigurat că proiectele sunt eligibile pentru finanțare europeană, dar a recunoscut că bugetul insuficient ar putea afecta progresul acestora.

Pe traseul A8, cele 13 loturi sunt în diferite stadii de execuție, cu unele contracte deja semnate și altele în evaluare, dar și cu contestații care afectează avansarea lucrărilor.

Informatii preluate si adaptate din: Ziarul de Iasi
Etichete: A8 autostrada finanțare infrastructură lucrări
Autor: Radulescu Mihai