Începând cu 1 august 2025, românii care călătoresc cu trenul vor fi nevoiți să plătească mai mult pentru biletele de tren. Această majorare a tarifelor va afecta toate tipurile de trenuri, inclusiv cele operate de CFR Călători și companiile private, ca urmare a unei creșteri a TVA-ului de la 19% la 21%.
Creșterea prețurilor se va aplica pentru toate categoriile de trenuri, precum Regio, Interregio și Intercity, fiind vizate atât clasa a II-a, cât și clasa I, inclusiv vagoanele de dormit și cușetă. În medie, pasagerii vor observa o creștere de 2 până la 4,5 lei pentru fiecare călătorie, în funcție de tipul trenului și distanța parcursă.
Pe traseele lungi, de exemplu, un bilet Intercity la clasa a II-a pentru distanțe de până la 1000 km va costa 212,5 lei, iar la clasa I prețul va ajunge la 309 lei. Pentru distanțe medii, între 351 și 400 km, tarifele vor fi de 121 lei la clasa a II-a și 187,5 lei la clasa I. În cazul rutelor scurte, între 1 și 10 km, prețurile biletelor Intercity vor începe de la 12,5 lei la clasa a II-a și 18 lei la clasa I.
De asemenea, trenurile Interregio vor avea prețuri mai mari, cu bilete de 11 lei la clasa a II-a și 14,5 lei la clasa I pentru distanțe de până la 10 km, iar pentru rute de peste 900 km, tarifele vor ajunge la 185 lei și 268,5 lei. Trenurile Regio nu vor fi scutite de aceste majorări, cu bilete de 5 și 6 lei pentru cele mai scurte rute, care pot ajunge până la 64 lei și 101,5 lei pentru distanțe de 400 km.
Călătorii nocturni vor simți și ei impactul majorărilor, cu suplimente semnificative: 239,5 lei pentru o cabină single, 127,5 lei pentru o cabină dublă, 83 lei pentru un pat într-o cușetă cu patru locuri și 61,5 lei în cele cu șase locuri.
Această ajustare a tarifelor vine după o majorare similară la sfârșitul anului 2024, reprezentând a doua creștere în mai puțin de un an. Deși autoritățile justifică măsura prin necesitatea echilibrării fiscale, pentru cei care depind de tren pentru navetă sau călătorii frecvente, noile prețuri reprezintă un efort financiar suplimentar, într-un sistem de transport care se confruntă în continuare cu întârzieri, infrastructură veche și condiții de călătorie precare în multe regiuni ale țării.