Instructorii din Târgu Jiu își dezvoltă abilitățile digitale în Cipru

Instructorii din Târgu Jiu își dezvoltă abilitățile digitale în Cipru

Trei instructori de la Școala Populară de Arte „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu au participat, între 2 și 6 iunie 2025, la un curs de formare intitulat DIGITAL INCLUSION: Basic Digital Skills for non-IT teachers, desfășurat în Paphos, Cipru. Această activitate face parte din proiectul ACREDITARE ERASMUS+, cod 2023-1-RO01-KA120-ADU-00019544, finanțat prin programul Erasmus+, Acțiunea Cheie 1 – Educația Adulților.

Participanții au avut ocazia să învețe concepte teoretice și practice esențiale pentru un sistem educațional modern, adaptat nevoilor cursanților. Printre obiectivele programului s-au numărat:

  • Dezvoltarea competențelor necesare utilizării resurselor digitale în predare;
  • Stăpânirea abilităților digitale de bază;
  • Înțelegerea importanței pedagogice a tehnologiei în învățare;
  • Integrarea instrumentelor ICT în activitățile de predare pentru a stimula implicarea cursanților.

Cursul a inclus ateliere practice, sesiuni interactive, activități de grup și reflecții pedagogice. Temele discutate au acoperit:

  • Politicile europene privind educația muzicală incluzivă;
  • Teoria dialogului intercultural și repertorii muzicale din patrimoniul minorităților;
  • Designul universal pentru învățare și utilizarea tehnologiilor asistive;
  • Muzica ca vehicul pentru valorile europene: democrație, drepturile omului, solidaritate;
  • Proiectarea planurilor curriculare și evaluarea incluzivă.

Experiența acestui curs a extins perspectivele pedagogice ale participanților, oferindu-le instrumente moderne pentru a adapta procesul educațional la nevoile comunității diverse. Proiectul a facilitat schimburi internaționale de bune practici și a întărit dimensiunea europeană a educației, continuând astfel eforturile de modernizare a învățământului de către instituția din Târgu Jiu.

Informatii preluate si adaptate din: Gorjeanul
Etichete: abilități digitale educație Erasmus+ formare profesională incluziune instrucție școală populară tehnologie educațională
Autor: Radulescu Mihai