Experți din Târgu Jiu îmbunătățesc educația non-formală prin mobilitate Erasmus

Experți din Târgu Jiu îmbunătățesc educația non-formală prin mobilitate Erasmus

Trei specialiști de la Școala Populară de Arte „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu au participat între 23 și 27 iunie 2025 la o mobilitate internațională de formare, parte a proiectului ACREDITARE ERASMUS+, cod 2023-1-RO01-KA120-ADU-000194544, finanțat prin Programul Erasmus+, Acțiunea Cheie 1 – Educația Adulților.

Activitățile au beneficiat de sprijinul financiar pentru perioada 2024–2025, conform contractului 2024-1-RO01-KA121-ADU-000235053.

Obiectivul principal al mobilității a fost dezvoltarea competențelor profesionale în educația non-formală și implementarea unor metode inovatoare de predare, punând accent pe educația în aer liber. Participanții au învățat cum să motiveze și să evalueze cursanții, vizând îmbunătățirea performanțelor în competențele-cheie, dezvoltarea abilităților de leadership educațional și aplicarea unor metode creative și incluzive de învățare.

Printre subiectele discutate s-au numărat: aplicarea principiilor educației non-formale în învățarea cooperativă, blended learning și flipped classroom; învățarea experiențială; oferirea de feedback constructiv; impactul pozitiv al metodelor non-formale asupra motivației cursanților; utilizarea instrumentelor de educație outdoor; dezvoltarea încrederii în lucrul cu grupuri în spații neconvenționale; precum și strategii de predare bazate pe joc, adaptate contextului real.

O seară interculturală a fost un moment semnificativ al mobilității, unde participanți din Franța, Finlanda, Spania, Ungaria și România au promovat incluziunea și diversitatea culturală, împărtășind povești, cântece și tradiții. Reprezentantele instituției au marcat Ziua Universală a Iei, evidențiind portul tradițional românesc ca simbol identitar.

De asemenea, o zi dedicată muzicii a subliniat rolul acesteia ca limbaj universal al educației, demonstrându-se astfel că muzica poate crea legături autentice între culturi și poate fi un instrument valoros în procesul educațional.

Această mobilitate a fost un pas important pentru dezvoltarea profesională a experților și o oportunitate de a stabili viitoare parteneriate educaționale, promovând învățarea de calitate și diversitatea culturală în educația adulților.

Informatii preluate si adaptate din: Gorjeanul
Etichete: colaborare educațională competențe profesionale educație non-formală Erasmus formare internațională
Autor: Radulescu Mihai