Un nou avans în digitalizarea sistemului cadastral românesc a fost realizat, cu 2.482 de primării din cele 3.181 existente și 34 de consilii județene care au solicitat înrolarea în platforma My eTerra, creată de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI).
Până în prezent, au fost generate 9.086 de conturi de utilizator, care permit autorităților locale accesul gratuit și online la extrase de carte funciară și extrase din planul cadastral.
Noile funcționalități vor fi disponibile din 21 iulie 2025, facilitând astfel accesul cetățenilor la documentele necesare, eliminând pașii birocratici anterior necesari.
Primăriile și consiliile județene pot utiliza aceste extrase în diverse procese administrative, precum eliberarea autorizațiilor de construire, certificate de urbanism, planuri urbanistice zonale (PUZ), tranzacții imobiliare și alte acte relevante.
Pentru a accesa platforma My eTerra, instituțiile publice locale trebuie să trimită o cerere prin e-mail către oficiul județean de cadastru și publicitate imobiliară, specificând reprezentanții autorizați. Detaliile de contact sunt disponibile pe site-ul ANCPI.
Această inițiativă face parte dintr-un demers mai amplu de modernizare și digitalizare a ANCPI și instituțiilor subordonate, având ca scop simplificarea procedurilor administrative și îmbunătățirea relației cu cetățenii.