Descoperă cum poți beneficia de proiectul E-Skill pentru abilități digitale!

Descoperă cum poți beneficia de proiectul E-Skill pentru abilități digitale!

Cine poate participa la proiect

a) Angajații cu contract individual de muncă, fie cu normă întreagă, fie cu timp partial, inclusiv persoanele care ocupă funcții de conducere, cu condiția să fie angajați (de exemplu, administratorii firmelor care au și cartea de muncă în firmă);

b) Vârsta: între 18 și 64 de ani (trebuie să aibă împliniți 18 ani, dar să nu depășească 65 de ani);

c) Nivel de studii:

  • - cel puțin liceul (cu sau fără BAC) pentru cursul „Operator introducere, validare și prelucrare date”;
  • - studii superioare pentru cursul „Specialist proceduri și instrumente de securitate a sistemelor informatice”;
  • - iar pentru celelalte, școală profesională.

d) Domiciliul sau reședința legală: în județul Gorj (pot avea cartea de identitate emisă în alt județ, dar trebuie să aibă viză de flotant într-o localitate din județul Gorj);

e) Angajații trebuie să fie la întreprinderi private: societăți comerciale (SRL, SA), cooperative meșteșugărești, asociații, fundații, cooperative și societăți agricole care desfășoară activități economice;

f) Persoanele selectate pot fi angajați și la întreprinderi publice înființate prin acte ale autorităților administrației publice centrale sau locale.

g) Întreprinderile publice sau private trebuie să aibă ca obiect de activitate (nu neapărat principal) următoarele coduri CAEN: 10 – industrie alimentară; 43 – lucrări speciale de construcții; 46 și 47 – comerț cu ridicata și cu amănuntul; 49 – transporturi terestre; 55 – hoteluri; 56 – restaurante; 62 – servicii în tehnologia informației; 69 – activități juridice și de contabilitate; 80 – activități de investigații și protecție; 86 – activități referitoare la sănătatea umană; 96 – alte activități de servicii personale.

Cine nu poate participa la proiect

Salariații care au făcut cursuri subvenționate de competențe digitale (similare sau apropiate ca tematică) în cadrul unor proiecte pe fonduri europene începând cu anul 2018 până în prezent.

Ce implicare au firmele de unde provin salariații în proiect

Întreprinderile private sau publice de unde provin salariații nu au o implicare directă. Ele vor emite o adeverință de salariat tip pusă la dispoziție de către salariatul care dorește să participe la cursurile autorizate prin proiect. Cursurile se desfășoară online, în afara programului de lucru și nu vor afecta activitatea salariatului la locul de muncă.

În Codul Muncii există deja obligația perfecționării pregătirii personalului salariat o dată la 2 ani prin participarea la diferite programe de formare profesională.

Ce cursuri de dezvoltare a competențelor digitale oferă proiectul

A. Operator introducere, validare și prelucrare date – curs de 183 ore (durează aproximativ 3 luni, în funcție de grupele formate);

B. Competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației – curs de 80 ore (durează aproximativ o lună și jumătate);

C. Specialist proceduri și instrumente de securitate a sistemelor informatice – curs de 40 ore (durează, în medie, două săptămâni). Acest program de formare este destinat persoanelor cu studii superioare.

La finalul cursurilor, toți absolvenții vor primi certificate de absolvire recunoscute de Ministerul Muncii și Ministerul Învățământului, document oficial care permite angajarea pe un post prevăzut pentru studii medii în domeniul informaticii și comunicațiilor.

În cadrul proiectului se vor desfășura și cursuri non-formale cu o durată de 40 de ore.

Cursurile sunt gratuite iar angajații care vor avea prezență la cel puțin 90% din orele de curs primesc o subvenție netă de 5 lei/oră, proporțional cu numărul de ore de prezență. Înainte de începerea cursului va avea loc o evaluare preliminară a cunoștințelor digitale ale viitorilor cursanți. Dacă cei înscriși nu pot să se deplaseze fizic, vom găsi soluții pentru desfășurarea activității online.

Documentele necesare pentru înscrierea în grupul țintă și la cursurile organizate în cadrul proiectului sunt:

  1. Carte de identitate – copie;
  2. Certificat naștere – copie;
  3. Certificat de căsătorie sau hotărâre judecătorească de divorț (dupa caz) – copie;
  4. Adeverința de la locul de muncă (format tip, pusă la dispoziție de angajat), în original sau o copie după contractul de muncă;
  5. Dovadă studii (diploma/adeverința studii/foaie matricolă sau alte documente, după caz) – copie;
  6. Acord privind prelucrarea datelor personale – original;
  7. Declarație pe proprie răspundere – original;
  8. Informare privind oportunitățile de formare profesională – anexă;
  9. Tabel cu persoanele informate în cadrul activității;
  10. Formular de exprimare a interesului – original;
  11. Declarație privind participanții la grupul țintă – original;
  12. Formular de înregistrare participanți – original.

Aceste documente se vor completa și semna individual de către fiecare salariat selectat sub coordonarea expertului de informare și selecție grup țintă.

Avantajele participării la activitățile proiectului

  • Angajații devin mai atractivi pe piața muncii datorită dezvoltării competențelor digitale;
  • Oportunități sporite pentru angajați la accesarea unor locuri de muncă mai bine plătite;
  • Un angajat cu competențe multiple este mai protejat în fața disponibilizărilor;
  • Creșterea nivelului de educație contribuie la îmbunătățirea standardelor de viață;
  • Competențele digitale dobândite stimulează inovația în organizație.
Informatii preluate si adaptate din: Gorjeanul
Etichete: abilități digitale angajați competențe digitale cursuri gratuite dezvoltare profesională E-Skill
Autor: Radulescu Mihai