Contract strategic între CE Oltenia și CFR Marfă pentru transportul locomotivelor

Contract strategic între CE Oltenia și CFR Marfă pentru transportul locomotivelor

Complexul Energetic Oltenia (CEO) a semnat un contract cu CFR Marfă, având ca scop transportul locomotivelor proprii. Această colaborare apare într-un moment în care CEO caută să îmbunătățească gestionarea infrastructurii logistice, în contextul unei verificări din partea Curții de Conturi referitoare la vânzarea locomotivelor ieșite din uz.

Contractul, în valoare de 349.800 lei și cu o durată de 12 luni, prevede transportul locomotivelor tip LDH (1250 CP) și LDE (2100 CP) între diferitele puncte de lucru ale CEO și atelierele de reparații. Deși suma nu este considerată mare, acest angajament are o importanță strategică, având în vedere dependența CEO de transportul feroviar pentru livrarea cărbunelui și aprovizionarea cu echipamente.

Pe de altă parte, CFR Marfă, companie de stat care se confruntă cu dificultăți financiare, beneficiază de acest contract ca sursă temporară de venit, în contextul solicitării sale de intrare în insolvență după un eșec în procedura de concordat preventiv. Activitatea acesteia va continua până la crearea noii entități, Carpatica Feroviar România SA.

În același timp, Curtea de Conturi a investigat o procedură anterioară de valorificare a mijloacelor fixe din parcul feroviar al CE Oltenia, în urma unei solicitări din martie 2021 de a scoate din funcțiune și vinde cinci locomotive retrase, considerându-le inutile și generatoare de costuri nejustificate.

Prin aceste inițiative, Complexul Energetic Oltenia își propune să își optimizeze funcționarea într-un peisaj economic provocator, esențial pentru securitatea energetică a României. Aceste măsuri vin într-un moment în care CFR Marfă se așteaptă la pierderi semnificative în perioada următoare, cu estimări de 4 milioane de lei pentru anul 2025, în ciuda unei prognoze de profit modest de 74.000 de lei.

Informatii preluate si adaptate din: Gorjeanul
Etichete: CE Oltenia CFR Marfă contract insolvență locomotive logistică securitate energetică transport feroviar
Autor: Radulescu Mihai