Proiectul de modernizare a liniei Giurgiu-București avansează semnificativ

Proiectul de modernizare a liniei Giurgiu-București avansează semnificativ
Pexels-Praneeth Koduru

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA a anunțat demararea lucrărilor de proiectare pentru modernizarea liniei de cale ferată Giurgiu-București, începând cu ordinul emis luni.

Lucrările vizează în special două segmente:

  • Linia 103 (București Progresu km 5+421 – Giurgiu Oraș km 67+332): se vor efectua lucrări de modernizare și electrificare pe o distanță de 61,911 km, exceptând sectorul Vidra – Comana, care face parte din Lotul 1 (12,02 km);
  • Linia 106 (Giurgiu Nord km 64+044 – Pod Russe km 69+700): se vor realiza lucrări de modernizare și electrificare pe 5,656 km.

Printre principalele activități incluse în acest proiect se numără:

  • modernizarea și electrificarea completă a liniei feroviare;
  • dublarea liniei între Daia și Frătești;
  • construirea viaductului Daia pe noua variantă de traseu;
  • reabilitarea lucrărilor de artă, clădirilor și peroanelor;
  • înființarea substațiilor de tracțiune Jilava și Frătești;
  • implementarea măsurilor de protecție a mediului, inclusiv conectivitate ecologică și sisteme de alertare a faunei.

Proiectul va fi realizat de Asocierea RailWorks (Arcada Company S.A. – Alstom Transport S.A.), care a câștigat licitația organizată de CFR, având o valoare estimată de aproximativ 2,2 miliarde lei, fără TVA. Finanțarea provine din Programul MIE/CEF 2021–2027, precum și de la bugetul de stat.

Scopul acestei investiții este de a îmbunătăți atractivitatea și competitivitatea transportului feroviar, oferind servicii de calitate pasagerilor, reducând timpii de parcurs, sporind siguranța în exploatare și integrând infrastructura românească în rețeaua europeană de transport.

Etichete: București cale ferată CFR electrificare Giurgiu infrastructură modernizare transport feroviar
Autor: Raluca Stoica