Proiect de modernizare a liniei feroviare București-Giurgiu: oportunități pentru comunitate

Proiect de modernizare a liniei feroviare București-Giurgiu: oportunități pentru comunitate
Pexels-Altaf Shah

Deputatul Marian Mina a anunțat că orașul va beneficia de o nouă linie feroviară modernizată, rapidă și sigură, care va oferi oportunități economice semnificative pentru comunitate.

CFR SA a dat startul lucrărilor de proiectare pentru modernizarea tronsonului feroviar București – Giurgiu (Lotul 2), ce acoperă o distanță de 93,45 km de cale ferată simplă, între București Nord și Giurgiu Nord, inclusiv Frontiera.

Printre principalele aspecte ale proiectului se numără:

  • modernizarea și electrificarea completă a liniei;
  • dublarea secțiunii Daia – Frătești;
  • construirea unui viaduct în zona Daia;
  • reabilitarea clădirilor și a peroanelor;
  • implementarea sistemului ERTMS Nivel 2, ETCS și GSM-R;
  • construirea de noi substații de tracțiune la Jilava și Frătești.

După finalizarea lucrărilor, trenurile de pasageri vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h, facilitând astfel transferul transportului de marfă și pasageri de pe drumurile rutiere pe cele feroviare. Această modernizare va contribui la crearea unui coridor strategic important între România, Bulgaria și Europa de Sud-Est, prin intermediul Podului Prieteniei.

Proiectul are o durată de execuție de 36 de luni, incluzând atât proiectarea, cât și construcția, fiind finanțat prin MIE/CEF 2021-2027, precum și din bugetul de stat. Lucrările vor fi efectuate de compania Arcada și de Alstom.

Linia feroviară București – Giurgiu are o istorie îndelungată, fiind prima cale ferată construită în România în anul 1869, iar acum se pregătește să devină un important culoar modern și competitiv în rețeaua europeană de transport.

Etichete: București dezvoltare regională Giurgiu infrastructură linie feroviară modernizare oportunități economice transport feroviar
Autor: Raluca Stoica