Locuitorii din Giurgiu au așteptat cu nerăbdare redeschiderea traficului feroviar ce leagă Bucureștiul de orașul lor, după ce podul de la Grădiștea a fost distrus. După 19 ani de așteptare, traficul feroviar a fost reluat, însă cu o realitate mai puțin plăcută.
Deși inițial s-a promis circulația a șapte trenuri, numărul acestora a fost redus la trei în fiecare direcție, iar viteza medie de deplasare a ajuns la aproximativ 40 km/h, cu viteză maximă de 60-70 km/h.
Cu toate acestea, CFR S.A. a anunțat că, pe viitor, trenurile ar putea circula cu viteze de peste 150 km/h, însă nu în curând. Aceasta a stârnit scepticismul printre călători, care nu sunt obișnuiți cu respectarea promisiunilor.
Pentru a îmbunătăți traseul, se va realiza electrificarea și înlocuirea șinelor vechi de 150 de ani. Aceste lucrări vor dura aproximativ trei ani, incluzând șase luni de proiectare și doi ani și jumătate pentru modernizare.
Constructorii au promis că vor minimiza suspendarea traficului, dar, în cazul în care circulația va fi blocată, un tren pe zi va face un ocol de 20 km pe la Videle, ceea ce va prelungi călătoria între București și Giurgiu.
Astfel, călătorii vor ajunge la destinație după o zi întreagă, iar prețul biletului va crește de la 20 la 50 de lei, ceea ce i-a determinat pe mulți să comenteze ironizând această situație.