Procedura de recepție a lucrărilor la Podul peste Dunăre de la Brăila a început pe 23 iunie, la aproape doi ani de la inaugurare. Aceasta intervine după ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a câștigat un proces împotriva antreprenorului italian, responsabil pentru întârzierile în finalizarea lucrărilor, care au generat penalități de peste 80 de milioane de lei.
Secretarul de stat Irinel Scrioșteanu a anunțat că, în urma deciziilor Comisiei de Recepție, circulația va fi permisă pe ambele maluri ale Dunării la sfârșitul săptămânii. De la punerea în funcțiune a podului, au trecut peste patru milioane de vehicule.
A fost formată o echipă responsabilă pentru mentenanța podului, care se află sub coordonarea DRDP Buzău. Scrioșteanu a subliniat importanța unei verificări amănunțite a structurii, având în vedere complexitatea acesteia.
Podul de la Brăila este cel mai mare din România și al treilea ca dimensiune din Europa, având o lungime de 1,9 kilometri. Este construit pe 23 de kilometri de drum, dintre care 17 se află pe teritoriul județului Tulcea. Structura include o deschidere principală de 1.120 de metri și două deschideri laterale.
Pilonii podului au o înălțime de 192 de metri și sunt realizați din beton armat, cu un total de 200.000 mc de material utilizat. Un sistem de dezumidificare este montat pentru a asigura protecția împotriva coroziunii.
Proiectul, cofinanțat din fonduri europene, face parte dintr-un plan mai amplu de dezvoltare a infrastructurii, având ca scop conectarea regiunilor din România. Valoarea inițială a investiției a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA.
După inaugurare, au fost semnalate probleme precum denivelări și șuruburi slăbite, ceea ce a determinat CNAIR să solicite remedieri de la constructor. Recent, instanța a decis că antreprenorul italian trebuie să plătească penalități pentru întârzierile în realizarea lucrărilor, reafirmând angajamentul CNAIR de a respecta termenii contractuali.