Directorul general al Volkswagen a declarat că discuțiile cu guvernul SUA privind tarifele aplicate importurilor sunt „corecte” și „constructive”, conform unei reportaj Reuters, citat de News.ro.
În contextul în care mai multe companii străine au anunțat investiții în SUA ca răspuns la tarifele impuse de președintele Donald Trump, producătorii auto germani au fost mai prudenți în extinderea resurselor pe cea mai mare piață de export.
Marca Audi a Volkswagen, care nu are producție în SUA, plănuiește să fabrice anumite modele pe teritoriul american, deși acest plan ar fi fost conceput înainte de mandatul lui Trump.
„Până acum, am avut discuții absolut corecte și constructive. Am fost personal la Washington și suntem într-un dialog constant”, a declarat Blume publicației Sueddeutsche Zeitung.
Dialogul cu autoritățile americane
Blume, care conduce și Porsche AG, a menționat că principalul interlocutor la Washington este secretarul pentru Comerț, Howard Lutnick, și că detaliile discuțiilor sunt confidențiale.
Conform surselor citate de Reuters săptămâna aceasta, producători auto germani, inclusiv Volkswagen, discută cu Washingtonul despre un posibil acord privind tarifele pentru importuri, folosind investițiile și exporturile lor în SUA ca argument pentru a atenua impactul tarifelor.
Costurile războiului comercial
Analiza Reuters arată că războiul comercial inițiat de Trump a costat companiile peste 34 de miliarde de dolari, sub formă de vânzări pierdute și costuri mai mari.
Majoritatea tarifelor au fost suspendate săptămâna aceasta de o instanță americană; totuși, o curte de apel a suspendat temporar această decizie pentru a lua în considerare apelul administrației Trump. Tariful de 25% impus importurilor de automobile la începutul anului nu a fost afectat de aceste decizii.
Un sondaj recent realizat de Asociația germană a producătorilor de mașini și echipamente (VDMA) arată că aproape trei sferturi dintre participanți au resimțit puternic impactul incertitudinii legate de politica comercială a SUA asupra competitivității, în comparație cu doar 43% care au menționat tarifele de 10% aplicate majorității partenerilor comerciali americani.
„Incertitudinea provocată de taxele vamale ale SUA creează mai multe probleme decât tarifele în sine. Această incertitudine îi determină pe clienți, inclusiv pe companiile americane, să amâne achizițiile de echipamente”, a afirmat Andrew Adair, consilier pentru politici comerciale al VDMA.
Planuri de investiții în SUA
Întrebat despre ofertele prezentate în discuțiile pentru reducerea tarifului de 25% pentru importurile de automobile, Blume a afirmat: „Grupul Volkswagen vrea să investească și mai mult în SUA. Avem o strategie de creștere.”
El a subliniat că Volkswagen are deja peste 20.000 de angajați direcți și peste 55.000 indirecti în SUA, menționând și o investiție de 5,8 miliarde de dolari în compania americană Rivian.
„Vom continua cu alte investiții masive”, a adăugat Blume.
Perspectivele unui acord între UE și SUA
Blume a exprimat speranța că Bruxelles-ul și Washingtonul vor ajunge la un acord amplu pentru toate industriile, subliniind că astfel de investiții ar trebui luate în considerare atunci când se iau decizii privind tarifele.
Întrebat dacă există un orizont pentru semnarea unui acord cu Washingtonul, Blume a refuzat să speculeze, în contextul în care CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a estimat că tarifele vor fi reduse începând cu 1 iulie. „Desigur, și eu îmi doresc să se întâmple cât mai repede. Dar depinde de mulți factori și nu pot promite nimic.”