Un producător auto renumit va concedia 3.000 de angajați din cauza provocărilor din industrie

Un producător auto renumit va concedia 3.000 de angajați din cauza provocărilor din industrie

Decizia companiei, deținută de grupul chinez Geely Holding, a fost luată după lansarea, la sfârșitul lunii aprilie, a unui plan de reducere a costurilor și de optimizare a fluxurilor de numerar, în valoare de 18 miliarde de coroane suedeze (aproximativ 1,89 miliarde de dolari).

Concedierile vor afecta în principal posturile administrative din Suedia, reprezentând aproximativ 15% din totalul angajaților de birou. De asemenea, vor fi eliminate circa 1.000 de poziții de consultanță, majoritatea din Suedia, și 1.200 de angajați interni, restul reducerilor urmând să aibă loc la nivel internațional.

„Aceste decizii au fost dificile, dar sunt pași importanți pentru a construi un Volvo Cars mai puternic și mai rezilient,” a declarat CEO-ul Håkan Samuelsson.

„Industria auto traversează o perioadă provocatoare. Pentru a face față, trebuie să ne îmbunătățim generarea de numerar și să reducem structural costurile, fără a renunța la dezvoltarea talentelor necesare pentru viitorul nostru ambițios,” a adăugat acesta.

Citește și

Dacia va produce un nou tip de mașini. Acest segment va reprezenta 40% din vânzările companiei până în 2030.

Odată cu lansarea planului de acțiune pe 29 aprilie, compania a anunțat reducerea investițiilor și restructurări la nivel global, retrăgând în același timp estimările financiare pentru 2025 și 2026, invocând presiunile tarifare asupra sectorului auto.

Riscuri din războiul comercial

Industria auto globală este tot mai afectată de incertitudinile legate de tarife comerciale, mai ales în contextul în care lanțurile de aprovizionare sunt extrem de globalizate, iar o parte importantă din producție se desfășoară în America de Nord.

Vineri, președintele american Donald Trump a amenințat cu impunerea unor tarife de 50% pe importurile din Uniunea Europeană, începând cu 1 iunie, determinând o scădere abruptă a indicelui auto european. Ulterior, Trump a anunțat amânarea aplicării acestor tarife până pe 9 iulie, după o discuție cu președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

Uniunea Europeană se confruntă deja cu tarife de 25% din partea SUA pentru automobile, oțel și aluminiu, precum și tarife „reciprocate” de 10% pentru majoritatea celorlalte bunuri.

Volvo Cars a precizat că măsurile sunt esențiale pentru a-și putea menține strategia pe termen lung și a reafirmat obiectivul de a deveni o companie exclusiv electrică. Totuși, în septembrie anul trecut, compania a renunțat la planul de a vinde doar vehicule electrice pe termen scurt, invocând necesitatea unui răspuns mai „pragmatic și flexibil” la condițiile de piață și la scăderea cererii.

Sursa stire:
Etichete: concedieri Geely industrie auto optimizare costuri Volvo
Autor: Petronela Alina