Un nou gigant american anunță disponibilizări masive în contextul incertitudinilor economice

Un nou gigant american anunță disponibilizări masive în contextul incertitudinilor economice

Cel mai mare producător mondial de bunuri de larg consum își propune, de asemenea, să se retragă de pe anumite segmente de piață și să vândă anumite branduri, în cadrul unui plan de restructurare extins pe o perioadă de doi ani.

„Aceasta nu este o abordare complet nouă, ci o accelerare intenționată a strategiei actuale... pentru a obține succes într-un mediu tot mai provocator,” au declarat directorii P&G la o conferință Deutsche Bank la Paris.

Reducerea de 7.000 de locuri de muncă reprezintă aproximativ 6% din forța de muncă a companiei și vizează, în principal, funcțiile administrative și de suport.

Directorul financiar, Andre Schulten, și șeful operațiunilor, Shailesh Jejurikar, au subliniat că mediul geopolitic este „imprevizibil” și că consumatorii se confruntă cu „o incertitudine mai mare ca oricând.”

Citește și:

Teheranul condamnă interdicția de călătorie impusă de SUA. „Încalcă principiile fundamentale ale dreptului internațional”

Tarifele vamale extinse de către președintele Donald Trump au zdruncinat piețele globale și au intensificat temerile legate de o posibilă recesiune în SUA. P&G estimează un impact negativ de aproximativ 600 de milioane de dolari înainte de taxe în exercițiul fiscal 2026, având în vedere ratele actuale ale tarifelor, care au fluctuat frecvent în ultimele luni.

Analiza Reuters indică faptul că războiul comercial a generat deja pierderi de vânzări și costuri suplimentare de cel puțin 34 de miliarde de dolari. În aprilie, P&G a crescut prețurile pentru unele produse și a afirmat că este pregătită „să folosească orice pârghie” pentru a atenua impactul tarifelor, în special prin creșterea prețurilor și reducerea costurilor.

„Perioada de doi ani le oferă o anumită flexibilitate în ceea ce privește momentul și adâncimea tăierilor, având în vedere volatilitatea situației tarifelor,” a declarat Christian Greiner, manager de portofoliu la F/m Investments, care deține acțiuni P&G.

Restructurarea va simplifica structura organizațională prin „extinderea rolurilor” și „reducerea echipelor,” conform declarațiilor P&G.

„Este ca o curățenie de primăvară la scară mare – renunțarea la diviziile cu creștere scăzută și la brandurile fără avantaj competitiv eliberează capital pentru a accelera expansiunea brandurilor de bază: Tide, Pampers și Old Spice,” a comentat Michael Ashley Schulman, director de investiții la Running Point Capital.

În ultimii ani, P&G a ieșit de pe piața din Argentina și și-a reorganizat operațiunile din Nigeria. De asemenea, a vândut brandul Vidal Sassoon în China și câteva branduri locale din America Latină și Europa.

Compania a menționat că importă ingrediente de bază, ambalaje și unele produse finite din China, însă aproximativ 90% din produsele sale sunt fabricate în SUA.

La sfârșitul lunii iunie 2024, P&G avea aproximativ 108.000 de angajați. Concedierile vor afecta în principal personalul non-productiv (15% din acest segment).

P&G estimează că va avea cheltuieli de restructurare între 1 și 1,6 miliarde de dolari înainte de taxe, pe parcursul celor doi ani, dintre care aproximativ un sfert vor fi costuri fără impact direct asupra fluxului de numerar.

Urmărește Știrile PRO TV pe canalul de social media preferat:

Sursa: News.ro

Informatii preluate si adaptate din: Stirile PROTV
Etichete: branduri consumatori disponibilizări economie incertitudine P&G piață pierderi financiare restructurare tarife vamale
Autor: Petronela Alina