Un avion de luptă legendar doborât pentru prima dată în războiul indo-pakistanez

Un avion de luptă legendar doborât pentru prima dată în războiul indo-pakistanez

Scurta confruntare armată dintre puterile nucleare India și Pakistan a reprezentat un test în condiții reale pentru cele mai avansate arme, iar marea câștigătoare se dovedește a fi China.

Alegeri 2025

09:08 - Sondaj AtlasIntel: George Simion și Nicușor Dan sunt la egalitate perfectă, cu cinci zile înaintea turului 2 al alegerilor.

08:55 - Sociologii afirmă că Nicușor Dan recuperează rapid. Ecartul este sub 4%, iar diaspora nu mai decide singură.

22:32 - Schimbarea din turul 2 care ar putea decide următorul președinte al României. Sociolog: „Un fenomen similar cu cel din 2014”.

21:01 - Răspunsul lui Nicușor Dan, întrebat dacă îl va numi pe Călin Georgescu premier în cazul în care va câștiga alegerile.

Aceasta deoarece avionul J-10, utilizat de Pakistan, s-a dovedit a fi superior aparatului Rafale al Franței, din dotarea Indiei, ceea ce a determinat Beijingul să-și declare superioritatea față de tehnologia NATO.

Rapoartele care indică faptul că avionul de luptă avansat Rafale al Franței a ieșit pe locul al doilea în confruntarea cu J-10C Vigorous Dragon, produs de China, într-o luptă între forțele aeriene indiene și pakistaneze pe 7 mai, au atras atenția globală, conform South China Morning Post (SCMP).

Forțele aeriene pakistaneze (PAF) susțin că au doborât mai multe avioane indiene Rafale în timpul ciocnirii aeriene. Dacă aceste informații se confirmă, ar marca prima pierdere pe câmpul de luptă pentru aeronava fabricată de Dassault.

Mai semnificativ, aceasta ar indica o victorie pentru tehnologia militară chineză asupra echipamentului de luptă occidental conform standardelor NATO, în prima sa confruntare pe câmpul de luptă.

Avionul chinezesc, cu un cost de aproape 6 ori mai mic decât cel francez, a fost scos pe piața internațională de către producătorul chinez Chengdu Aircraft Industry Group la un preț estimat de 50 de milioane de dolari, Pakistanul fiind singurul operator al acestui avion în afara Chinei.

În contrast, clienții Rafale includ Grecia, Croația, Egipt, Indonezia, Emiratele Arabe Unite și Qatar. În luna precedentă, India a semnat un contract de 7,4 miliarde de dolari cu Franța pentru a adăuga încă 26 de Rafale la flota sa. Astfel, India plătește aproape 285 de milioane de dolari pentru fiecare avion Rafale.

Atât Rafale, cât și J-10C sunt avioane de vânătoare din generația 4,5, ceea ce înseamnă că prezintă îmbunătățiri semnificative comparativ cu avioanele mai puțin avansate, dar nu ating complet standardul de generația a cincea.

Avionul de vânătoare francez este considerat pe scară largă unul dintre cele mai capabile avioane din lume din această clasă, însă cum se mai compară acum cu J-10C?

Sursa stire:
Etichete: avioane de luptă China India J-10 Pakistan Rafale război tehnologie militară
Autor: Petronela Alina