Construcția podului Orlivka-Isaccea peste Dunăre va face parte dintr-un important coridor de transport sudic, având rolul de a conecta Ucraina cu Uniunea Europeană prin intermediul României.
Proiectul a fost inclus în Strategia de reconstrucție și dezvoltare a regiunii pentru perioada 2025-2027, document publicat pe site-ul Consiliului Regional Odesa. Acest pod va face parte din ruta internațională E87, care leagă Ucraina de România, Bulgaria și Turcia.
În prezent, șoferii sunt nevoiți să facă un ocol considerabil prin Moldova, traversând granița de două ori. Noul pod va reduce distanța până la Isaccea cu aproximativ 80 de kilometri, conform informațiilor din presa ucraineană.
Finanțarea construcției podului va proveni din ajutoare internaționale, estimându-se un cost de peste 12,6 miliarde de hrivne (aproximativ 27 de milioane de euro) pe o perioadă de trei ani. În 2025, vor fi alocați 1,26 miliarde, în 2026 - aproape 3,8 miliarde, iar în 2027 - peste 7,5 miliarde de hrivne.
Următoarele etape ale proiectului includ proiectarea, studiile de mediu, construcția propriu-zisă a podului și a drumurilor de acces, precum și crearea punctelor de trecere și conectarea la drumurile internaționale.
Viitorul pod va dispune de patru benzi, trotuare pentru pietoni pe ambele părți și va fi proiectat să reziste la cutremure cu magnitudinea de până la 9.
Din partea ucraineană, va fi construită o cale de acces cu o lungime de 3 km, iar din partea română - 950 de metri.
În toamna anului 2023, Federația Rusă a atacat punctul de trecere cu feribotul „Orlivka”, situat la granița cu România, în regiunea Odesa, reamintește Ukrainskaia Pravda.