Producătorii auto din Europa se confruntă cu provocări semnificative în urma reglementărilor stricte privind emisiile de CO2, care îi obligă să crească vânzările de vehicule electrice (EV) pentru a evita penalizările financiare. Aceste măsuri sunt parte a eforturilor Uniunii Europene de a combate schimbările climatice.
Conform noilor reglementări, amenzile se vor aplica în perioada 2025-2027, iar producătorii nu au reușit în mod constant să îndeplinească obiectivele stabilite. Jean-Philippe Imparato, directorul unei subsidiare a Stellantis, a subliniat că compania ar putea face față unor amenzi ce pot ajunge până la 2,5 miliarde de euro în următorii doi-trei ani.
Imparato a menționat că, fără modificări semnificative ale legislației până la finele acestui an, compania va fi nevoită să ia decizii dificile. Acesta a subliniat că Stellantis ar putea fie să își dubleze vânzările de EV, o sarcină extrem de dificilă, fie să reducă producția de vehicule pe benzină și motorină, pentru a îmbunătăți proporția modelelor electrice din flota sa.
Stellantis are o prezență semnificativă în Europa, cu unități de producție în țări precum România, Germania și Italia. Imparato a sugerat că, în cazul în care condițiile nu se schimbă, compania ar putea închide unele dintre fabricile sale, inclusiv uzina de la Atessa din Italia.