Agenția de protecție a consumatorilor din Franța a impus o amendă de 40 de milioane de euro retailerului Shein, acuzându-l că a indus în eroare clienții prin reduceri false. Infinite Style E-Commerce Co Ltd, compania din spatele brandului, a acceptat această sancțiune.
Conform legislației franceze, prețul de referință pentru reduceri trebuie să fie cel mai mic preț aplicat de comerciant în ultimele 30 de zile. Shein a fost acuzat de încălcarea acestei reguli, având în vedere că nu a luat în calcul prețurile anterioare și, în unele cazuri, a crescut prețurile înainte de a aplica reducerile.
O investigație realizată pe mii de produse de pe platforma Shein între octombrie 2022 și august 2023 a relevat că 57% din ofertele anunțate nu aduceau economii reale, 19% aveau reduceri mai mici decât cele promovate, iar 11% reprezentau creșteri de preț.
Shein a comunicat că a fost informată despre neregulile legate de prețurile de referință și reglementările de mediu în martie anul trecut și a luat măsuri corective în termen de două luni. Compania a subliniat că toate problemele semnalate au fost rezolvate.