Shein deschide magazine fizice în Franța: reacții mixte din partea retailerilor locali

Shein deschide magazine fizice în Franța: reacții mixte din partea retailerilor locali
Pexels-Markus Winkler

Shein, cunoscut retailer de modă rapidă, își extinde operațiunile în Franța prin deschiderea unor magazine fizice. Acestea vor fi situate în spații din cadrul BHV, situat în centrul Parisului, și în Galeries Lafayette din alte cinci orașe: Dijon, Grenoble, Reims, Limoges și Angers.

Frédéric Merlin, președintele SGM, a subliniat că noua strategie va atrage o clientelă tânără, menționând că un client ar putea achiziționa atât un produs Shein, cât și o geantă de lux într-o singură vizită.

Cu toate acestea, grupul Galeries Lafayette a exprimat opoziție față de această inițiativă, considerând că reprezintă o încălcare a contractului de franciză. Reprezentanții săi au declarat că nu sunt de acord cu decizia, având în vedere contrastul între practicile Shein și valorile pe care le promovează.

Critici au venit și din partea comercianților francezi, Federația Franceză de Pret-a-Porter acuzând Shein că, după ce a afectat negativ numeroase branduri locale, intenționează să inunde piața cu produse de unică folosință.

Recent, parlamentarii francezi au propus un proiect de lege destinat să reglementeze moda rapidă, care ar putea restricționa activitățile de publicitate ale Shein.

Intrarea pe piața fizică reprezintă o schimbare semnificativă în modelul de afaceri al Shein, care s-a bazat până acum pe comerțul online și livrări directe din China, beneficiind de scutiri vamale pentru coletele de mică valoare. Totuși, se preconizează că atât SUA, cât și Uniunea Europeană vor elimina aceste facilități în viitorul apropiat.

Etichete: comerț fast fashion Franța magazine fizice Shein
Autor: Petronela Alina