Scandalul Dieselgate: patru foști directori ai Volkswagen condamnați pentru fraudă în cazul trucării emisiilor

Scandalul Dieselgate: patru foști directori ai Volkswagen condamnați pentru fraudă în cazul trucării emisiilor

Scandalul Dieselgate a fost declanșat în urma descoperirii de către autoritățile americane că milioane de automobile Volkswagen erau echipate cu un software capabil să falsifice rezultatele testelor antipoluare pentru motoarele diesel, conform agenției DPA.

Tribunalul regional din Braunschweig a decis să condamne doi dintre inculpați la mai mulți ani de închisoare, în timp ce ceilalți doi au primit pedepse cu suspendare.

Acest caz complex a început în luna septembrie 2015, când s-a constatat că Volkswagen a instalat un software în vehiculele sale cu motoare diesel, care manipula rezultatele testelor referitoare la emisiile poluante. Datorită acestor intervenții, automobilele respectau limitele admise pentru emisiile de oxizi de azot în condiții de testare, însă nu și în condiții normale de trafic.

Impactul scandalului Dieselgate asupra imaginii Volkswagen

Scandalul, cunoscut la nivel global sub denumirea de Dieselgate, a generat o criză severă pentru constructorul auto cu sediul în Wolfsburg. Costurile aferente numeroaselor procese și rechemări la service au depășit 30 de miliarde de euro.

Cei patru inculpați au fost trimiși în judecată în luna septembrie 2021, primind pedepse variate. Un senior manager responsabil cu dezvoltarea motoarelor diesel a fost condamnat la patru ani și jumătate de închisoare, iar un fost director al tehnologiei grupului motopropulsor a primit o pedeapsă de doi ani și șapte luni.

În contrast, directorul de dezvoltare al mărcii principale a grupului Volkswagen, cel mai vârstnic dintre cei patru, a fost condamnat la un an și trei luni cu suspendare, iar un fost director de la departamentul pentru controlul emisiilor a primit o pedeapsă de un an și zece luni, tot cu suspendare.

Deși verdictul prin care cei patru directori au fost găsiți vinovați reprezintă un moment semnificativ în eforturile autorităților de a-i trasa pe vinovați în fața justiției pentru scandalul Dieselgate, decizia tribunalului din Braunschweig nu este definitivă, permițând inculpaților să conteste sentințele.

Alte proceduri judiciare împotriva unui număr total de 31 de inculpați continuă să fie desfășurate la Braunschweig, conform unui purtător de cuvânt al tribunalului regional.

Fostul CEO al Volkswagen, Martin Winterkorn, trebuia inițial să fie inclus în procesul din Braunschweig. Totuși, dosarul său a fost disjuns înainte de începerea procesului din motive de sănătate.

Winterkorn, care a fost cel mai bine plătit director de companie din Germania, a demisionat în urma scandalului Dieselgate, însă a respins orice responsabilitate. Procurorii l-au acuzat că era conștient de existența software-ului ilegal încă din luna mai 2014, cu mult înainte de recunoașterea sa publică.

Procesul lui Winterkorn a început în luna septembrie 2024, dar a fost amânat din nou datorită unui accident suferit de acesta, care a necesitat tratament medical.

Sursa stire:
Etichete: condamnare Dieselgate emisiile poluante fraudă justiție scandal auto tribunal Volkswagen
Autor: Petronela Alina