Retailerii europeni solicită Comisiei Europene să intervină împotriva comisioanelor ridicate impuse de Visa și Mastercard

Retailerii europeni solicită Comisiei Europene să intervină împotriva comisioanelor ridicate impuse de Visa și Mastercard

Sistemele de plăți internaționale, Visa și Mastercard, domină piața plăților cu cardul, iar în ultimii ani, retailerii au semnalat lipsa de transparență a comisioanelor aplicate. Cele două companii americane procesează aproximativ două treimi din plățile cu cardul în zona euro, conform Agerpres.

Care sunt soluțiile alternative

Uniunea Europeană a început să exploreze alternative, cum ar fi euro digital, pentru a diminua dependența de aceste două companii. Totuși, încetinirea procesului legislativ în ceea ce privește moneda digitală generează frustrare atât în rândul autorităților, cât și al companiilor.

Problema comisioanelor

Retailerii susțin că Schemele Internaționale de Carduri (ICS) au reușit să își majoreze comisioanele fără a se confrunta cu provocări concurențiale sau verificări din partea autorităților de reglementare. Aceștia subliniază că reglementările sunt complexe și opace, ceea ce face dificil pentru companii să înțeleagă structura comisioanelor.

O scrisoare trimisă de retailerii europeni, analizată de Reuters, citează un raport din 2024 al grupului The Brattle, care arată o creștere cumulativă a comisioanelor ICS de 33,9% între 2018 și 2022, cu o medie anuală de 7,6%. Aceasta depășește rata inflației, fără a aduce îmbunătățiri corespunzătoare pentru clienți și comercianți din Uniunea Europeană.

Apelul retailerilor

Reprezentanții Visa și Mastercard nu au comentat până în prezent informațiile menționate. Printre semnatarii scrisorii se numără organizații precum EuroCommerce, Ecommerce Europe, Asociația retailerilor independenți din Europa, Asociația europeană a trezorierilor de întreprinderi (EACT) și Alianța europeană pentru plăți digitale (EDPIA).

Printre membrii acestor grupuri de lobby se numără mari companii precum Aldi, Amazon, Carrefour, eBay, H&M, Ikea, Intersport, Marks & Spencer, Worldline, Nexi și Teya.

Retailerii cer Comisiei Europene să intervină în baza legislației antitrust, să reformeze regulile privind comisioanele interbancare prin impunerea unor controale de preț, să asigure transparența comisioanelor și să impună obligații nediscriminatorii pentru ICS, precum și să introducă instrumente de supraveghere a acțiunilor acestora.

Sursa stire:
Etichete: Comisia Europeană comisioane euro digital Mastercard reglementări retailerii europeni transparență Visa
Autor: Petronela Alina