Lena a ajuns la aeroportul Kastrup din Copenhaga la timp, unde și-a predat bagajul și a trecut de controlul de securitate. A așteptat afișarea mesajului „Go to gate”, conform informațiilor oferite de Expressen.
„Când am ajuns la poartă, toți ceilalți pasageri urcau deja în avion, așa că m-am grăbit”, a relatat ea.
A fost ultima care s-a urcat în avion și, odată ce a intrat în cabină, a observat că totul era branduit cu sigla Ryanair. „Atunci mi-am spus: «Stai puțin, eu trebuia să zbor cu EasyJet».”
Fiind deja trecută prin poartă, a presupus că poate exista o colaborare între companii sau că biletul ei fusese reprogramat fără ca ea să fie informată. În plus, locul său era liber.
Surpriză la aterizare
În timpul zborului, Lena a observat că durata zborului era neobișnuit de mare. Deși ruta Copenhaga–Berlin durează o oră, avionul a stat în aer mai bine de o oră și jumătate. A considerat că este o întârziere.
Abia la aterizare, când a văzut pe un indicator „Bun venit la Bologna”, a realizat că s-a urcat în avionul greșit. „Nu-mi venea să cred”, a spus Lena.
Așadar, Lena a ajuns în Bologna, Italia, în loc de Berlin, după ce a luat un zbor Ryanair, care decolase de la aceeași poartă, dar mai devreme decât cel EasyJet.
După aterizare, a încercat să explice situația angajaților aeroportului, dar a întâmpinat dificultăți. „A fost greu să mă fac înțeleasă. O angajată Ryanair m-a acuzat că eu am greșit. A fost nedrept și umilitor. Am 79 de ani, călătoream singură și m-am simțit foarte vulnerabilă.”
Fiul o aștepta la Berlin
La gara centrală din Berlin, fiul ei, Paul-Johan, o aștepta fără să știe ce s-a întâmplat. „După ce trenul a plecat, i-am scris să întreb unde e. După o jumătate de oră mi-a răspuns: «Sunt în Bologna. Ce să fac?»”
El a contactat atât EasyJet, cât și Ryanair, însă fără succes. Nici aeroportul Kastrup nu a vrut să-și asume responsabilitatea, trimițându-i înapoi către companiile aeriene.
După aproape o zi petrecută în aeroportul din Bologna, angajații Ryanair au trimis-o cu taxiul la Veneția, un drum de aproape două ore. Acolo a dormit la hotel, iar a doua zi a luat în sfârșit avionul spre Rostock.
„Acum am ajuns în Rostock, ceea ce mă bucură după toate cele întâmplate”, a spus Lena. Totuși, bagajul ei a rămas în Copenhaga.
Cum a trecut de poarta de îmbarcare fără biletul corect?
Rămâne neclar cum a reușit Lena să urce în avionul Ryanair fără biletul corect. Ea afirmă că a prezentat atât boarding pass-ul, cât și pașaportul, dar nu știe exact ce s-a întâmplat.
Ryanair a transmis prin e-mail că responsabilitatea urcării în avionul corect revine fiecărui pasager. „Există mai multe puncte de informare pe traseu, inclusiv ecrane la poartă și anunțuri la bord”, au precizat aceștia, menționând că îmbarcarea din Copenhaga este gestionată de un operator terț.
Aeroportul Kastrup a fost informat și a afirmat: „Tratăm incidentul cu maximă seriozitate și facem verificările necesare cu toate părțile implicate.”
Deși recunoaște că ar fi trebuit să observe greșeala, Lena consideră că responsabilitatea companiei este să prevină accesul pasagerilor fără un bilet valid. „Mi se pare grav că o asemenea eroare a trecut neobservată, mai ales cu nivelul de securitate existent. Ce s-ar fi întâmplat dacă aș fi fost un terorist?”