Locuitorii din Montmartre, un cartier emblematic al Parisului, își exprimă nemulțumirea față de numărul tot mai mare de turiști care invadează străzile înguste. Aceștia consideră că zona a devenit mai mult un parc de distracții decât un loc de locuit.
În fiecare an, milioane de vizitatori se adună în Montmartre, atrași de energia vibrantă, artă și arhitectură. Cu toate acestea, localnicii resimt impactul negativ al turismului crescut, care a dus la o transformare a cartierului. Numărul turiștilor a crescut cu aproape 18% între 2014 și 2024, iar o treime dintre apartamentele disponibile sunt acum închiriate ca unități de cazare.
Anne Renaudie, președinta Asociației „Vivre à Montmartre”, descrie situația ca o „invazie”, subliniind aglomerația din metrou și autocarele care debarcă turiști. Aceasta afirmă că „Montmartre a devenit un parc de distracții, asemănător Disneyland-ului”.
Cel mai cunoscut obiectiv din cartier, bazilica Sacré-Cœur, atrage anual milioane de vizitatori, dar schimbarea comportamentului turiștilor este evidentă. Dincolo de a fotografia monumentele, turiștii sunt acum mai interesați să își facă poze cu ei înșiși în fața acestora, o tendință popularizată de rețelele sociale.
Autoritățile locale, în frunte cu prim-ministrul Franței, François Bayrou, își propun să crească veniturile din turism, vizând o sumă de 100 de miliarde de euro anual, în loc de cele 71 de miliarde de euro actuale. De asemenea, popularitatea serialului „Emily în Paris” a contribuit la creșterea numărului de vizitatori în zonă, amplificând dorința acestora de a explora locurile de filmare.