Conform unui raport recent, asigurarea navelor care navighează în Golful Persic a crescut de la 0,125% la 0,2% din valoarea acestora, după atacul recent al Israelului asupra Iranului. Această schimbare a avut loc la nivel global, afectând în special companiile de transport maritim.
În Marea Roșie, tarifele pentru riscuri de război au crescut, iar polițele de asigurare pentru porturile din Israel s-au triplat, atingând 0,7%. Termenul de valabilitate al ofertelor de asigurare a fost redus la 24 de ore, ceea ce reflectă o intensificare a riscurilor percepute în zonă.
Marcus Baker, director global în cadrul companiei de asigurări Marsh, a subliniat că, în ciuda situației regionale, asigurările sunt încă disponibile pentru a permite circulația mărfurilor. Însă, unele companii maritime au început să evite Strâmtoarea Ormuz, un punct strategic esențial pentru exporturile de petrol, ceea ce sugerează o neliniște în industrie.
Jakob Larsen, reprezentant al organizației Bimco, a menționat o scădere moderată a numărului de nave care traversează acest canal, având în vedere tensiunile actuale. Strâmtoarea Ormuz, situată între Iran și Oman, este crucială pentru aprovizionarea globală cu petrol, iar orice blocaj, chiar și temporar, ar putea duce la creșteri semnificative ale prețurilor la energie și întârzieri în livrări.