Un raport recent de 15 pagini a provocat o dezbatere intensă în jurul prăbușirii unui avion Air India. Deși tonul documentului este moderat, un detaliu esențial continuă să genereze speculații atât în rândul anchetatorilor, cât și al publicului.
La scurt timp după decolare, comutatoarele de control al alimentării cu combustibil ale unui Boeing 787, cu o vechime de 12 ani, s-au mutat brusc pe poziția "cut-off", ceea ce a dus la oprirea motoarelor. Acest incident a dus la o pierdere completă a puterii, o situație care, în mod normal, se produce doar după aterizare.
Înregistrările din cabina de pilotaj arată un dialog între pilot și copilot, în care primul întreabă despre oprirea alimentării, iar celălalt neagă că ar fi făcut acest lucru. La momentul decolării, copilotul pilota aeronava, iar căpitanul monitoriza situația.
Comutatoarele au fost readuse în poziția normală, ceea ce a permis repornirea motoarelor. Totuși, prăbușirea a avut loc în mai puțin de un minut după ce avionul a decolat, în timp ce acesta se îndrepta spre un cartier din Ahmedabad, vestul Indiei.
După publicarea raportului preliminar, au ieșit la iveală mai multe teorii speculative, iar un raport final este așteptat în aproximativ un an. Informații recente sugerează că ancheta se concentrează asupra comportamentului căpitanului aeronavei.
Căpitanul Sumeet Sabharwal, în vârstă de 56 de ani, și copilotul Clive Kunder, de 32 de ani, aveau împreună peste 19.000 de ore de zbor, dintre care aproape jumătate pe Boeing 787. Ambii au trecut toate verificările medicale necesare înainte de zbor. Speculațiile apărute au generat indignare în rândul piloților din India.