Kathryn Sullivan, o casieră din Australia în vârstă de 63 de ani, a fost concediată după ce a contribuit, fără să știe, la dezvoltarea unui chatbot care i-a preluat locul de muncă. Aceasta a fost disponibilizată în luna iulie, la scurt timp după ce a asistat la crearea și testarea răspunsurilor pentru un sistem de inteligență artificială dezvoltat de Commonwealth Bank of Australia (CBA), denumit Bumblebee.
Sullivan a declarat că a sprijinit adoptarea noilor tehnologii menite să îmbunătățească serviciul pentru clienți, dar a fost complet luată prin surprindere de concediere. „Nu m-am așteptat să fiu disponibilizată după 25 de ani de muncă în companie. Fără să vreau, am ajutat un chatbot care mi-a luat locul de muncă”, a explicat ea.
După concedieri, CBA a recunoscut că a făcut o greșeală, observând o creștere a apelurilor din partea clienților, ceea ce sugerează că inteligența artificială nu poate înlocui complet forța de muncă umană. Banca a decis să reangajeze anumiți angajați, dar Sullivan a ales să nu revină, considerând că noul rol nu era comparabil cu cel pe care îl ocupa anterior.
Un purtător de cuvânt al CBA a admis că procesul de concediere a fost gestionat greșit, subliniind provocările întâmpinate în integrarea inteligenței artificiale. Criticile au continuat în urma angajării a aproximativ 100 de persoane în India, la câteva săptămâni după concedierea a peste 300 de angajați, inclusiv pentru funcții care existau anterior în Australia.