Companiile aeriene din SUA se confruntă cu provocări în prognozarea afacerilor din cauza incertitudinilor economice

Companiile aeriene din SUA se confruntă cu provocări în prognozarea afacerilor din cauza incertitudinilor economice

În contextul unei economii tot mai fragile, operatorii aerieni din Statele Unite se confruntă cu dificultăți în formularea unor prognoze de afaceri precise, din cauza lipsei de claritate în comportamentul consumatorilor, conform unui raport Reuters.

Companii precum Delta Air Lines și Frontier Airlines au decis să își retragă estimările financiare pentru întregul an, în timp ce United Airlines a prezentat investitorilor două scenarii distincte pentru veniturile sale.

„Aceasta reflectă o lipsă de convingere”, a declarat Brian Mulberry, manager de portofoliu la Zacks Investment Management, companie care deține acțiuni la United.

Conform unui sondaj efectuat de Reuters, economiștii prevăd că politica tarifară agresivă a SUA ar putea determina o încetinire semnificativă a economiei americane în acest an și în 2026.

Probabilitatea unei recesiuni în următoarele 12 luni a crescut la 45%, cel mai înalt nivel din decembrie 2023, comparativ cu 25% în luna precedentă.

Datorită faptului că cheltuielile pentru călătorii urmează, în general, tendințele economice, o eventuală recesiune ar putea afecta grav veniturile companiilor aeriene.

Pentru a-și proteja profiturile într-un astfel de mediu economic dificil, operatorii aerieni au început deja să reducă capacitatea de zbor și să gestioneze mai strict costurile. Totuși, incertitudinile actuale le îngreunează luarea unor măsuri radicale. Mulți din industrie consideră că situația actuală este „auto-provocată” și ar putea fi rezolvată rapid dacă administrația Trump ar decide să renunțe la politica tarifară.

Diferențele față de perioada pandemiei sunt semnificative; în acea perioadă, cererea de călătorii a scăzut drastic, iar companiile aeriene au fost nevoite să conserve numerarul. În prezent, rezervările au scăzut ușor, dar ar putea reveni rapid dacă perspectiva economică generală se îmbunătățește, motiv pentru care companiile aeriene sunt reticente în a adopta măsuri drastice care ar putea avantaja concurența.

Piața internă din SUA este, în prezent, cea mai slabă din punct de vedere al cererii, determinând operatorii să atragă pasagerii prin reduceri de prețuri. United a anunțat că venitul per unitate în segmentul intern – un indicator al puterii de stabilire a prețurilor – va fi negativ în trimestrul curent.

Cu toate acestea, compania estimează o creștere de 8,2% a capacității în trimestrul al doilea, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut – cea mai mare creștere dintre marii operatori aerieni.

Andrew Nocella, director comercial la United, a declarat că, deși compania va elimina zborurile neprofitabile, va încerca în același timp să mențină un echilibru între cota de piață și randamentele financiare.

Gestionarea costurilor devine prioritară

Indicatorii economici mixti complică și mai mult dilema din industrie. Vânzările din retail și angajările au crescut peste așteptări în martie, deși încrederea în afaceri și consum a scăzut.

Cheltuielile cu cardul pe gospodărie au crescut în martie, după o scădere în februarie, arătând că majoritatea americanilor continuă să cheltuie. Scăderea cererii de călătorie provine în special din partea gospodăriilor cu venituri reduse, în timp ce clienții cu venituri mari continuă să călătorească, menținând cererea pentru serviciile premium.

Atât United, cât și Delta au raportat o creștere anuală a veniturilor din cabinele premium în primul trimestru. Totuși, o deteriorare a economiei ar putea pune în pericol această sursă profitabilă de venit.

„Există o probabilitate rezonabilă ca rezervările să se slăbească în perioada următoare”, a avertizat Scott Kirby, directorul executiv al United.

Reprezentanții industriei afirmă că perspectivele companiilor aeriene depind în mare măsură de piața muncii, care, până acum, a rămas solidă. Cu toate acestea, Jerome Powell, președintele Rezervei Federale, a avertizat miercuri că politicile tarifare ale administrației Trump riscă să alimenteze inflația și șomajul.

În fața incertitudinilor crescânde, companiile aeriene se concentrează pe ceea ce pot controla: reducerea costurilor. Acestea taie din zboruri în perioadele de vârf scăzut, retrag din flotă aeronave mai vechi și apelează la reducerea naturală a personalului.

„Ca manageri din aviație, suntem obișnuiți să facem față adversității. Dar în momentul de față, este greu de spus cum vor evolua lucrurile, mai ales că ne aflăm într-o situație oarecum auto-impusă,” a declarat Ed Bastian, CEO-ul Delta.

Sursa stire:
Etichete: cheltuieli călătorii companii aeriene Delta Air Lines Frontier Airlines politici tarifare prognoze economice recesiune SUA United Airlines
Autor: Petronela Alina