Comisia Europeană a aplicat sancțiuni semnificative giganților tehnologici Apple și Meta pentru încălcarea noilor reglementări digitale impuse de UE.
Apple a fost amendată cu 500 de milioane de euro pentru nerespectarea normelor privind magazinele de aplicații, în timp ce Meta a primit o penalizare de 200 de milioane de euro pentru modelul său publicitar, denumit „plătește sau acceptă”.
Joel Kaplan, Chief Global Affairs Officer al Meta, a declarat într-un comunicat emis imediat după anunțul Comisiei că: „Comisia Europeană încearcă să pună piedici companiilor americane de succes, în timp ce permite companiilor chineze și europene să opereze după alte standarde.”
Kaplan a subliniat că „nu este vorba doar despre o amendă; obligarea noastră de a ne schimba modelul de afaceri înseamnă, în esență, impunerea unui tarif de miliarde de dolari pentru Meta, în timp ce ni se cere să oferim un serviciu inferior.”
Compania a anunțat că va face apel împotriva acestor decizii.
Declarațiile lui Kaplan reflectă poziția recentă a șefului Comisiei Federale pentru Comerț din SUA, Andrew Ferguson, care a descris regulile DMA drept „o taxă asupra firmelor americane”.
Apple a reacționat de asemenea la sancțiuni, afirmând că deciziile Comisiei „țintesc în mod nedrept compania”.
Purtătoarea de cuvânt Emma Wilson a declarat că aceste sancțiuni „sunt dăunătoare pentru intimitatea și securitatea utilizatorilor noștri, afectează produsele și ne obligă să oferim gratuit tehnologia noastră”. Apple va contesta decizia și va continua dialogul cu Comisia în interesul clienților europeni.
Comisarul european pentru concurență, Teresa Ribera, a afirmat că UE a luat „măsuri ferme, dar echilibrate” împotriva celor două companii, bazate pe reguli clare și previzibile. Ea a adăugat: „Toate companiile care operează în UE trebuie să respecte legile noastre și valorile europene.”
Urmărește Știrile PRO TV pe canalul de social media preferat.
Sursa: Politico