Kumho Tire plănuiește să construiască prima sa fabrică pe continentul european în următorii doi ani, având pe lista scurtă Polonia, Serbia și Portugalia. Deși România și Turcia au fost luate în considerare, sud-coreenii au decis să se reorienteze, conform informațiilor din Profit.ro.
„Acum evaluăm zonele potențiale rămase pentru fabrică”, declară CEO-ul Kumho Tire, Jung Il-taik, citat de just-auto.com.
Prin această decizie, România ratează o investiție estimată la 750 milioane de euro, suma asociată proiectului dezvoltat de Kumho Tire. Deschiderea unei fabrici în Europa reprezintă o strategie a sud-coreenilor de a reduce costurile operaționale prin apropierea producției de marii constructori auto europeni.
Kumho Tire Company deține în prezent opt fabrici, amplasate în Coreea de Sud, China, Statele Unite și Vietnam. Cunoscută anterior sub numele de Samyang Tire, compania a funcționat ca o unitate de afaceri a Grupului Kumho Asiana și, din 2018, este o subsidiară a conglomeratului chinez de anvelope Doublestar.
Kumho Tire colaborează în prezent cu producători auto europeni precum Volkswagen și Peugeot, anvelopele fiind transportate cu vaporul din fabrica din Vietnam. Compania intenționează să semneze noi contracte cu clienți precum Mercedes-Benz după construirea fabricii sale europene, care va avea o capacitate anuală de 12 milioane de unități, conform Business Korea.
După achiziția sa de către Doublestar în 2018, Kumho Tire a reușit să revină pe profit în 2022 și a înregistrat în 2023 cel mai mare profit operațional din istoria sa, estimat la 309 milioane USD.
În 2023, compania a obținut 23,8% din vânzările sale de pe piața europeană, majoritatea provenind din anvelopele de schimb. Totuși, contribuția anvelopelor pentru echipamente originale furnizate unor producători precum Volkswagen și Peugeot a fost de sub 25%. În lipsa unei fabrici locale, atragerea producătorilor auto europeni ca „clienți fideli” a fost o provocare. Comenzile europene sunt onorate prin expedierea de produse fabricate în Vietnam, unde aprovizionarea cu materii prime, cum ar fi cauciucul natural, este mai fezabilă.