Ministrul Transporturilor anunță despre metroul către Aeroportul Otopeni: ”Estimări pentru 2027, 2028”

Ministrul Transporturilor anunță despre metroul către Aeroportul Otopeni: ”Estimări pentru 2027, 2028”

Proiectul noii magistrale de metrou este împărțit în două secțiuni și are un cost estimat de aproape 10 miliarde de lei, fonduri provenite de la bugetul de stat, din fonduri europene și împrumuturi japoneze. Pe această nouă magistrală vor circula 12 trenuri noi.

Momentul în care cârtița mecanică, cunoscută sub numele de Sfânta Maria, a început să străpungă pământul din punctul zero al șantierului, situat în zona comercială Băneasa, a fost marcat de o slujbă simbolică, urmată de semnalul oficial pentru începerea lucrărilor.

Din păcate, din cauza lipsei de spațiu, doi dintre invitații prezenți, inclusiv ambasadorul Japoniei în România, au fost nevoiți să se aplece lângă pupitrul unde se afla butonul de pornire al utilajului.

Sfânta Maria este primul utilaj de tip TBM (Tunnel Boring Machine) cu o lungime de 97 de metri și o greutate de aproximativ 600 de tone. Acesta va funcționa continuu, cu excepția pauzelor pentru mentenanță.

Aceste mașini uriașe, concepute special pentru săparea tunelurilor, sunt echipate cu un cap de săpare dotat cu discuri ce permit spargerea solului. Utilajul are o viteză de 1,5 metri pe oră, timp în care poate extrage 60 de metri cubi de pământ.

Ulterior, inelele de tunel sunt montate, iar media de montaj este de 13-14 plăci de beton pe zi. Personalul va lucra în trei schimburi, iar în curând va deveni funcțional și cel de-al doilea utilaj de săpare, numit Sfânta Ana.

Mariana Miclăuș, directorul Metrorex, a declarat: ”Utilajele de foraj poartă nume de femei, simboluri emblematice ale spiritualității ortodoxe, reprezentând răbdare, înțelepciune și tradiție.”

Lucrările de săpătură au început din zona comercială Băneasa spre Piața Chibrit, unde, în următorii ani, va fi finalizată stația Tokyo, ce va reprezenta punctul de legătură dintre cele două secțiuni ale magistralei. Aceasta linie de metrou va conecta Gara de Nord din Capitală cu Aeroportul din Otopeni. Magistrala M6 are o lungime totală de 14 km și va include 12 stații.

Secțiunea sudică are o lungime de 6,6 km și include 6 stații: 1 Mai, Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo. De la Băneasa, vor începe alte săpături pentru Secțiunea nordică, care va continua cu încă șase stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni.

Marcel Ciolacu a declarat: ”Va exista un disconfort temporar în trafic, iar răbdarea va fi pusă la încercare, dar să nu uităm că fiecare metru de tunel săpat este un pas înainte spre o România mai modernă, mai conectată și mai prosperă.”

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a adăugat: ”Astăzi, primul TBM va începe să foreze. În total, pe întreg tronson vor fi 4 TBM-uri, două pe această secțiune și două pe cealaltă. Estimăm că, undeva în 2027, 2028, vom avea magistrala de la 1 Mai până la Aeroportul Henry Coandă.”

Proiectul Magistralei 6 a fost inițiat în anii '90, însă a fost amânat de-a lungul timpului.

Sursa stire:
Etichete: Aeroport Otopeni construcții infrastructură metrou proiect România TBM transport
Autor: Petronela Alina