Conform surselor citate, al doilea lot al Centurii Metropolitane rutiere Cluj-Napoca va avea o lungime totală de 40 de kilometri, dintre care 23 de kilometri reprezintă drum național nou.
Contractul, cu o valoare de 4,72 miliarde de lei, fără TVA, este gestionat de Primăria Cluj-Napoca și este finanțat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, pe baza unui protocol încheiat între CNAIR și asociația formată din primăriile municipiului Cluj-Napoca și comunele Florești, Gilău, Baciu, Apahida.
Detalii despre contract
Documentul prevede proiectarea și execuția celor 40,67 kilometri în termen de 48 de luni.
Ministrul Transporturilor a afirmat că: „Contractul semnat astăzi, cu o asociere de constructori din România, Bulgaria și Bosnia-Herțegovina, demonstrează încă o dată importanța colaborării dintre autoritățile centrale și locale pentru dezvoltarea regiunilor României. Derulatorul acestui contract, în valoare de 4,72 miliarde lei (fără TVA), este Primăria Cluj-Napoca.”
Infrastructura proiectului
Lotul 2 al Centurii Metropolitane Cluj-Napoca va include 23,67 km de drum național nou, construit la profil de 4 benzi (câte 2 benzi pe sens), la care se adaugă aproximativ 17 km de drumuri de legătură. Acesta se va desfășura între Nodul Florești, Nodul Calea Turzii și Nodul care asigură conexiunea cu Varianta Ocolitoare Cluj Est.
Drumurile de legătură vor facilita conexiunea noului sector de Centură cu localitățile din zona periurbană a municipiului Cluj-Napoca, inclusiv comuna Florești.
Construcții incluse în proiect
Pe traseu vor fi construite următoarele:
- 5 tuneluri cu o lungime totală de aproape 2 km
- 14 noduri rutiere
- un pod peste râul Becaș
- piste de biciclete cu o lungime totală de 30,35 km
- un Centru de întreținere și coordonare (CIC)
- un spațiu de servicii, care va permite ulterior construcția de spații comerciale, în baza unor contracte de concesiune
- 2 parcări de scurtă durată