CNAIR semnează cel mai mare contract din istoria sa pentru un tronson de autostradă de 41 km

CNAIR semnează cel mai mare contract din istoria sa pentru un tronson de autostradă de 41 km

Statul român va investi suma impresionantă de 6,62 miliarde de lei pentru construirea a 41 de kilometri de autostradă în județul Sălaj. Această porțiune de drum va include și cel mai lung tunel din țară, ceea ce o face un proiect deosebit de important pentru infrastructura rutieră.

Autostrada pentru care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va plăti această sumă face parte din autostrada Transilvaniei. Drumul de mare viteză se va desfășura între Poiana Sălajului și Nușfalău, iar o asociere de constructori turci va fi responsabilă de proiectare și construcție. Cele mai complexe lucrări se vor realiza la tunelul Meseș.

Acest tunel rutier, care se va întinde pe o distanță de 3 km, va străpunge dealul Meseș prin două galerii unidirecționale. De asemenea, secțiunea ce va include tunelul va fi însoțită de km întregi de viaducte, poduri și pasaje.

În cadrul autostrăzii Transilvaniei, cea mai așteptată porțiune rămâne cea de pe Valea Prahovei, ce va fi împărțită în două loturi: între Ploiești și Comarnic și între Comarnic și Brașov. Această secțiune se va întinde pe puțin peste o sută de kilometri, iar studiile geotehnice necesare pentru zona montană nu au fost finalizate.

Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, a declarat: „Sunt în execuție 700 de km de autostradă în România. Trebuie să menținem acest ritm și în anii următori pentru a avea o rețea eficientă.” În același spirit, Ionuț Ciurea, Director Executiv al Asociației Pro Infrastructura, a exprimat îngrijorarea că România va avea dificultăți în a finanța toate șantierele în perioada 2028-2030.

De exemplu, pentru porțiunea de autostradă A8 dintre Sărățeni și Pipirig, de 117 kilometri, Compania Națională pentru Investiții Rutiere intenționează să obțină fonduri europene de 26 miliarde de lei. Gabriel Budescu, Directorul CNIR, a asigurat că pe aceste loturi vor fi construite 38 de tuneluri și peste 100 de poduri și pasaje pentru zona montană, având finanțare certă.

În prezent, pentru porțiunea de autostradă dintre Târgu Neamț, Iași și Ungheni, parte din A8, nu există finanțare disponibilă. Totuși, au fost alocate peste 30 de milioane de lei pentru proiectul „Podul de Flori”, primul pod la nivel de autostradă peste Prut, parte din Autostrada Unirii.

Viceprimarul Comunei Ungheni a menționat: „S-au început lucrările la drumurile de acces DN 28C, care vor conecta șantierul podului peste Prut.” Lucrările la „Podul de Flori” sunt programate să înceapă în următoarele două săptămâni.

În concluzie, anul 2025 promite noi realizări în infrastructura rutieră din România, cu autoritățile care promit inaugurarea a peste 200 de km de autostradă.

Sursa stire:
Etichete: autostradă CNAIR contract infrastructură Valea Prahovei
Autor: Petronela Alina