Premierul Ilie Bolojan a anunțat că, începând cu anul viitor, România va implementa un nou sistem de impozitare pentru autovehicule, care va distinge între proprietarii de mașini noi și cei de mașini vechi.
Acest sistem va lua în considerare două criterii principale: cilindreea motorului și norma de poluare a vehiculului. Impozitul va fi structurat pe segmente de câte 200 cm³, fiecare cu o valoare specifică, care va crește pe măsură ce norma de poluare se îmbunătățește.
Astfel, mașinile care poluează mai mult vor atrage impozite mai mari. De exemplu, pentru motoarele mici, de la 1.4 la 1.6 litri, impozitele se pot dubla sau chiar tripla, indiferent de norma de poluare. Proprietarii de mașini Euro 6 vor plăti anual între 110 și 130 de lei, iar pentru cele Euro 4, suma va ajunge la 150 de lei. În cazul mașinilor Euro 3 sau mai vechi, impozitul va depăși 200 de lei.
Pentru vehiculele cu motoare medii, de 2 litri, proprietarii de Euro 6 vor avea un impozit de aproximativ 250 de lei, în timp ce pentru Euro 3, acesta ar putea depăși 300 de lei.
În plus, pentru mașinile cu motoare mari, de 2,5 sau 3 litri, impozitul va fi redus pentru modelele Euro 6, estimându-se o scădere de aproximativ 30%.
În cazul vehiculelor hibride, impozitul va fi mai mic decât cel pentru mașinile clasice, iar pentru cele electrice, taxa va fi simbolică, stabilită la doar 40 de lei pe an.