ANAF lansează formularul Declarației Unice 2026: Tot ce trebuie să știi

ANAF a lansat formularul Declarației Unice 2026, disponibil pentru completare online, cu termen de depunere până pe 25 mai 2026.

ANAF lansează formularul Declarației Unice 2026: Tot ce trebuie să știi
Foto: Pexels / Nataliya Vaitkevich

Contribuabilii care au realizat venituri ca persoane fizice autorizate (PFA), din profesii liberale, activități independente, chirii sau criptomonede pot acum accesa formularul 212 - Declarația Unică 2026. Acesta este disponibil pentru completare direct în browser pe site-ul ANAF, fiind necesar pentru impozitarea și contribuțiile aferente.

În plus, Monitorul Oficial a publicat procedura pentru Declarația Unică precompletată, care va fi implementată de ANAF în paralel.

Termenul limită pentru depunerea formularului este 25 mai 2026, pentru veniturile obținute în anul fiscal 2025. Declarația poate fi trimisă online prin SPV sau portalul e-guvernare, dar există și opțiunea de a o depune fizic la registratura organului fiscal sau prin poștă, cu confirmare de primire.

Este important de menționat că declarația trebuie completată de persoanele fizice care au obținut venituri sau pierderi, atât din România, cât și din străinătate, și care sunt obligate să plătească impozit pe venit și contribuții sociale, conform legislației fiscale în vigoare.

Începând cu 1 august 2025, formularul va trebui să fie completat și de salariați și de alte categorii de contribuabili care au în întreținere persoane fără venituri, cum ar fi soții sau părinții, pentru a asigura plata contribuției de asigurări de sănătate (CASS) necesară pentru accesul la servicii medicale de stat.

Distribuie: Facebook WhatsApp X

Curs valutar

1 CHF5.7280 lei

1 EUR5.3414 lei

1 GBP6.3029 lei

1 USD4.7612 lei

Curs BNR valabil 9 octombrie 2026