Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania), parte a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a obținut o modificare semnificativă în politica de discount a companiei aeriene Wizz Air, în urma mai multor reclamații din partea consumatorilor români.
Conform informațiilor furnizate de ANPC, consumatorii s-au plâns de o practică a campaniei Wizz Discount, care oferea diferite tipuri de abonamente valabile timp de un an, fără a actualiza perioada de valabilitate. Aceasta a dus la situații în care, după trecerea la un abonament superior, noul pachet nu își reînnoia termenul de valabilitate, lăsând consumatorii să beneficieze de un serviciu limitat.
De exemplu, în cazul în care un consumator trecea la un abonament superior cu puțin timp înainte de expirarea celui anterior, noul pachet putea avea o valabilitate de doar câteva zile, deși costul era semnificativ, ajungând la sute de euro.
ECC Romania a intervenit pentru a rezolva situația amiabil, iar Wizz Air a recunoscut neconformitatea și a anunțat că va recalcula perioada de valabilitate a noilor abonamente. Compania se va asigura că toți consumatorii afectați vor fi informați în scris despre modificările aduse politicii de discount.
„Această ajustare a practicii comerciale demonstrează angajamentul ANPC de a proteja drepturile consumatorilor, inclusiv în relațiile comerciale internaționale. Ne străduim să oferim un mediu echitabil și transparent pentru consumatorii români, iar reacția pozitivă a companiei aeriene este un semnal încurajator pentru întreaga industrie,” a declarat Sebastian Hotca, Președinte interimar al ANPC.
ECC Romania face parte din rețeaua ECC-Net, care include 29 de centre în cele 27 de state membre UE, precum și în Islanda și Norvegia, oferind informații și asistență în soluționarea litigiilor transfrontaliere.