Ordonanța de Guvern ce preconizează reorganizarea Cancelariei prim-ministrului va fi supusă transparenței publice săptămâna viitoare, a declarat Mihai Jurca, șeful Cancelariei, în cadrul unei conferințe de presă la Palatul Victoria.
Jurca a menționat că procesul de reorganizare implică mai multe etape și nu se va realiza imediat. „Săptămâna viitoare, ordonanța va fi disponibilă pentru consultare, urmând a fi transmisă sindicatelor și reprezentanților angajaților, cu care am avut deja discuții informale”, a afirmat acesta.
După o perioadă de consultare de cel puțin zece zile, ordonanța va fi inclusă pe agenda ședinței de Guvern pentru aprobat. Ulterior, va fi elaborat un regulament pentru organizarea concursurilor.
„Ne dorim ca toți colegii competenți și profesioniști să rămână în structura reorganizată, însă numărul de posturi va fi redus. Coordonatorii de departamente vor avea responsabilitatea de a selecta cei mai buni candidați, având în vedere că se va lucra cu un personal mai mic, dar cu aceleași cerințe”, a explicat Jurca.
Șeful Cancelariei a subliniat că persoanele care nu sunt angajate în prezent în Guvern nu vor putea participa la concursuri. „Legislația este clară în acest sens. Fișa de post va fi esențială, iar criteriile de selecție vor include profesionalismul și alte aspecte importante”, a completat el.
Mihai Jurca a sugerat, dintr-o perspectivă socială, că ar fi corect ca persoanele pensionate să renunțe la funcții în favoarea tinerilor, care depind doar de salariu. „Este mai sănătos ca cei care au deja o pensie să lase locul celor care nu au alte surse de venit”, a spus el, recunoscând totodată munca celor care continuă să activeze în Cancelarie, chiar și după pensionare.
Reducerea personalului Cancelariei este estimată la 40%, ceea ce ar putea genera economii lunare de 850.000 de lei, conform declarațiilor lui Jurca. Numărul consilierilor de stat va scădea de la 16 la 11, iar secretarii de stat vor fi reduși de la 5 la 4. În prezent, Cancelaria are 176 de posturi, dintre care 15 sunt vacante, cu 99 dedicate corpului administrativ și 77 posturilor demnitarilor publici.